بازار سرمایه منطبق با استانداردهای جهانی

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۴۲

شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارتقای جایگاه نهاد ناظر ایران در آیسکو طی ماه جاری خبر داد. به گزارش سنا، وی گفت: ارتقای عضویت در این نهاد بین‌المللی نمایانگر رشد و تکامل جهانی بازار سرمایه ایران است و برای دست یابی به این جایگاه، تمامی قوانین و استانداردهای موجود در بازار سرمایه ایران با استانداردهای موجود در آیسکو منطبق شد.

  فاکتور ارزنده

در همین رابطه، سید مصطفی رضوی عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عضویت در نهادهای بین‌المللی مسیر انتقال تجربه به کشور است و حاکی از استاندارد‌های منطبق با شاخص‌های جهانی است. معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارتقای جایگاه سازمان در آیسکو به معنای نظارت بین‌المللی به استانداردهای بازار سرمایه است و همین موضوع نیز عامل افزایش اعتبار ایران در عرصه جهانی است. این ارتقا یک پیام به طرف‌های خارجی ارسال می‌کند مبنی بر اینکه ما از ساز و کارهای اطمینان بخش در فضای کاری بازار سرمایه برخورداریم. وی افزود: حضور در آیسکو نشان می‌دهد بازار سرمایه ایران همگام با بازار سرمایه کشور‌های پیشرفته است. سید مصطفی رضوی افزود: ابزارهای مالی در دنیا پی در پی به روز رسانی و متنوع‌تر می‌شود و ما از این پس با سرعت بسیار، از تغییرات جهانی بازار سرمایه مطلع می‌شویم و این موضوع فاکتور ارزنده حضور در آیسکو است.

 ارتقای بورس‌ها در عرصه جهانی

از سویی دیگر، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از پیش شرط‌های عضویت در آیسکو ارتقای دستور العمل‌ها و قوانین بود و جایگاه ایران در این نهاد نشان می‌دهد اکنون استانداردها، قوانین و رویه‌های ما منطبق با فضای بین‌المللی است. به عنوان نمونه اصلاح دستور العمل مربوط به حاکمیت شرکتی نیز یکی از مواردی بود که بر اساس ضرورت‌های جهانی صورت گرفت. یاسر فلاح، افزود: این تطبیق استاندارد‌ها با افزایش اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای مالی همراه است و از طرف دیگر نیز در ارتقای جایگاه بورس تهران، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی در عرصه جهانی موثر است. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، ادامه داد: قطعا با ارتقای جایگاه ایران در آیسکو همکاری سازمان با نهادهای ناظر در دنیا افزایش خواهد داشت.

 

ارسال نظر