نماینده مجلس شورای اسلامی: حمایت مالیاتی از شرکت‌های بورسی در توسعه بازار سرمایه نقش دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۵۹

برای توسعه بورس باید از حضور شرکت‌ها در بورس حمایت شود و در این راستا سیاست‌های تشویقی در بخش مالیات باید مورد توجه قرار بگیرد.  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نقش بورس در زمینه ساماندهی نقدینگی را موثر دانست و گفت: حمایت مالیاتی از شرکت‌های بورسی در توسعه بازار سرمایه نقش دارد.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره نقش بورس در زمینه ساماندهی نقدینگی گفت: بازار سرمایه نقش مهمی در اقتصاد دارد. عملکرد موفق بورس نقش موثری در کاهش فساد اقتصادی دارد و قیمت‌ها در فضای شفاف در بورس کشف می‌شود. نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: باید رویکرد صحیحی نسبت به بورس وجود داشته باشد. زیرا حمایت‌های فعلی از بازار سرمایه کم است. جعفرزاده ایمن آبادی افزود: حمایت از رونق بورس به مقابله با تحریم‌ها کمک می‌کند بطور مثال عرضه نفت خام در بورس انرژی اقدام مناسبی بوده است هر چند که با راه‌اندازی بورس ارز مخالف هستم. وی ادامه داد: برای توسعه بورس باید از حضور شرکت‌ها در بورس حمایت شود و در این راستا سیاست‌های تشویقی در بخش مالیات باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: توصیه می‌شود دولت لایحه در زمینه حمایت مالیاتی از شرکت‌های بورسی ارایه کند و در صورت عدم ارایه لایحه، کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی برای تشویق مالیاتی شرکت‌های بورسی ارایه کند.

 

ارسال نظر