بین‌المللی شدن برند زعفران ایرانی از طریق بورس کالا

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۲۱

سال‌ها است که واسطه‌ها در بازار زعفران حرف اول را می‌زنند و لازم به نظر می‌رسید تا سازوکاری شفاف و مدرن برای ساماندهی به این بازار اتخاذ شود که بورس کالا با دارا بودن ابزارهای نوین مالی بهترین مکانیسم برای انجام معاملات این محصول است.

با عرضه زعفران در بورس کالا می‌توانیم به حضور مستقیم در بازارهای بین‌المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشورهای هدف امیدوار بود تا از این طریق بورس بین‌المللی زعفران را در اختیار خود بگیریم و به مرجع قیمتی برای این محصول صادراتی و استراتژیک تبدیل شویم.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده مردم نیشابور در مجلس ضمن بیان این مطلب در خصوص بین‌المللی شدن معاملات زعفران در بستر بورس کالا، اظهار کرد: معاملات زعفران سال‌ها در کشور برمبنای خرده فروشی بوده است و به دلیل عرضه فله‌ای زعفران و عدم یکپارچگی در صادرات و حضور واسطه‌ها در این بخش، هیچگاه نتوانستیم به جایگاه واقعی خود در بازار جهانی برسیم. اما با عرضه متمرکز زعفران در بورس کالا می‌توان به حضور مستقیم در بازارهای بین‌المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب امیدوار بود. بطوریکه، ورود به بازارهای جهانی از طریق بورس کالا می‌تواند ایران را به مرجع قیمتی زعفران در دنیا تبدیل کند.حمید گرمابی تاکید کرد: اگر تلاش شود کلیه معاملات زعفران از طریق بورس انجام شود می‌توان راحت‌تر با برند زعفران ایرانی به بازارهای جهانی ورود کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ضمن بیان اینکه بورس کالا با در اختیار داشتن ابزارهای نوین مالی بهترین مکانیسم برای عرضه زعفران است، گفت: در صورت حمایت جدی و عملی از عرضه زعفران در بورس کالا، از حضور واسطه‌ها در این بازار کاسته خواهد شد تا کشاورزان محصول خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند.

به گفته وی، بورس کالا بازاری منسجم و شفاف است که هر دو طرف خریدار و فروشنده از آن منتفع می‌شوند.

 

ارسال نظر