روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۶۷۶

  تامین سرمایه نوین درج شد: بزرگ‌ترین تامین سرمایه کشور با نماد «تنوین» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. به گزارش بورس تهران، با توجه به مصوبه مورخ پنجم تیر 97 هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، تامین سرمایه نوین در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. با توجه به نتیجه اقدامات صورت گرفته و ارایه تعهدات لازم در خصوص موارد ذکر شده در مصوبه مذکور، نام شرکت از تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال 1397 به عنوان پانصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس در بخش «فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی»، گروه «فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی» و طبقه «فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» با کد «671902» و نماد «تنوین Tnovin » در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده ‌است.

  افزایش سرمایه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی: افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به تصویب سهامداران رسید. بر این اساس، مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده شرکت سپرده‌گذاری مرکزی عصر روز سه شنبه به ریاست محسن خدابخش، رییس هیات‌مدیره این شرکت و با حضور بیش از 67 درصد از سهامداران برگزار شد. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ابتدای این مجمع فوق‌العاده گفت: این شرکت علاوه بر اینکه یک تشکل خود انتظام قانونی است به عنوان یک نهاد مالی خدمات زیر ساختی و ارزش افزوده بسیاری را به فعالان بازار سرمایه ارایه می‌دهد. حسین فهیمی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با ریسک‌های مختلفی روبروست، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم در مدیریت ریسک، بهره مندی از یک کفایت سرمایه مطلوب است به‌طوری که شرکت‌های سپرده‌گذاری مطرح در جهان از سرمایه قابل قبولی برای ارایه خدمات موثر و مدیریت ریسک برخوردار هستند. وی تطبیق با مقررات جاری در بازار سرمایه را از دیگر اهداف هیات‌مدیره سمات برای افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه 513 هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار باید سرمایه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یک و نیم برابر میانگین سرمایه 4 بورس کشور باشد که برای تحقق آن، نیازمند افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت بودیم. فهیمی با بیان اینکه پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سه بار افزایش سرمایه داشته است، اظهار داشت: چهارمین افزایش سرمایه از محل سود انباشته به مبلغ 730 میلیارد ریال و اندوخته احتیاطی به مبلغ 270 میلیارد ریال و به منظور اصلاح ساختار مالی، تطبیق با قوانین و مقررات و استانداردهای بین الملی است.

  شفاف‌سازی «غمارگ» از تعدیل سود: شرکت مارگارین در خصوص نوسان قیمت سهم در کدال شفاف‌سازی کرد. به گزارش سنا، شرکت مارگارین اعلام کرده است با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و همچنین بازار تقاضای محصولات روغن نباتی، این شرکت پیش بینی می‌کند عملکرد سالانه منتهی به پایان آذر ماه سال 97، از مبلغ 85 میلیارد ریال زیان اعلام شده به 30 میلیارد ریال سود خالص تغییر یابد. بر این اساس، « غمارگ » این پیش بینی را با توجه به دلایل ذیل ارایه داده است:

1- تداوم فروش مواد اولیه (روغن خام) توسط فروشندگان خارجی و تامین به‌موقع روغن.

2- تخصیص به‌موقع ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی به نرخ مبادل‌های 4هزار و 200 تومان جهت واردات روغن خام3

3- عدم خروج روغن خام از اولویت کالای اول به اولویت کالای دوم

4- عدم افزایش قیمت سایر نهادهای تولیدی در ماه‌های باقی‌مانده

5- افزایش تناژ تولید و فروش

مارگارین در پایان افزوده است، در صورت تغییرات با اهمیت در مفروضات و پیش بینی صورت گرفته اثرات آن به‌محض وقوع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

 

 

ارسال نظر