شاخص‌های آسیایی نفسی تازه کشیدند

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۳۸

اجرای بسته‌های سیاست‌های محرک مالی و پولی در چین موجب بازگشت امیدواری اقتصادی به این کشور شده است. در حالی که بازارهای آسیایی روند رو به رشدی را با این واکنش مثبت از آن خود کردند .

بازارهای آسیایی معاملات روز گذشته را در پی بروز روزنه‌های امید اقتصادی ناشی از سیاست‌های محرک مالی چین، با روند رو به رشد آغاز کرد.

به گزارش سنا، اجرای بسته‌های سیاست‌های محرک مالی و پولی در چین موجب بازگشت امیدواری اقتصادی به این کشور شده است. در حالی که بازارهای آسیایی روند رو به رشدی را با این واکنش مثبت از آن خود کردند.

افت شاخص‌های وال استریت در معاملات شبانگاهی و افت قیمت نفت در پی احتمال افزایش میزان تولیدات از سوی عربستان، موجب عدم تعادل در بازار این کالا شد.

روند مثبت بازارهای آسیایی موجب تأثیر بر بازارهای اروپایی نیز شد و شاخص‌های قاره سبز را در مدار صعودی حرکت داد .

در این بین، شاخص فوتسی لندن با رشد 0.8 درصدی همراه شد و داکس آلمان نیز یک درصد مثبت شد.

شاخص کک فرانسه با افزایش 1.2 درصدی معامله را ادامه داد در حالی که شاخص اصلی بورس هنگ کنگ روند رو به رشد 0.2 درصدی را تجربه کرد.

شاخص شانگهای چین با رشد یک درصدی رو به رو شد و شاهد سرازیر شدن نقدینگی تازه نفس به بازار خود بود.

شاخص کاسپی کره جنوبی 0.3 درصد افت کرد و شاخص نیکی ژاپن نیز 0.5 درصد مثبت شد.

شاخص‌های جهانی در هفته جاری در پی نگرانی‌های میزان درآمدها در امریکا، اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا مبنی بر اختلاف نظرهای این کشور با بانک مرکزی اتحادیه اروپا بر سر بودجه، تنش‌های تجاری میان عربستان و امریکا بر سر ناپدیدن شدن و قتل جمال خاشقی در مسیر نوسانی به سر بردند .

 

ارسال نظر