روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۵۱

   رشد۲۶۴ درصدی سود کنور با رشد نرخ گندله: کنور در گزارش ۶ ماهه منتهی به ۹۷/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) مبلغ ۳۸۹ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که ۲۶۴ درصد افزایش سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در گزارش 6 ماهه منتهی به ۹۷/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) مبلغ ۳۸۹ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که ۲۶۴ درصد افزایش سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. این شرکت در دوره ۶ ماهه اول سال جاری، ۱,۹۶۱ میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

درآمد شرکت در دوره مشابه سال گذشته تماما از محل صادرات کنسانتره و سنگ آهن دانه‌بندی شده حاصل شده در حالی که در دوره ۶ ماهه اول سال جاری عمده فروش شرکت از محل فروش داخلی بوده است. (۸۵ درصد از مبلغ فروش شرکت داخلی بوده است) .

همچنین در ۶ ماهه حدود ۱۴۳ هزار تن گندله به فروش رسانده در حالی که کل سال گذشته حدود ۱۰۶ هزار تن فروش گندله داشته است. متوسط نرخ فروش کنسانتره صادراتی با رشد ۲۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲، ۷۷۷ ریال به ازای هر کیلو و متوسط نرخ فروش کنسانتره داخلی ۳، ۰۹۳ ریال به ازای هر کیلو بوده که بالاتر از نرخ‌های صادراتی است. شرکت گندله داخلی را نیز با متوسط نرخ ۵۱۴۷ ریال به ازای هر کیلو به فروش رسانده است. بهای تمام شده فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲ درصد رشد داشته است. افزایش قابل ملاحظه فروش در مقابل رشد اندک بهای تمام شده منجر به افزایش ۲۹۱ درصدی سود ناخالص شده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت در سال گذشته ۳۶ درصد بوده که به ۵۵ درصد در حال حاضر افزایش یافته است. هزینه‌های مالی نیز با افت ۱۱درصدی همراه شده و درآمدهای غیرعملیاتی با رشد ۲۶ درصدی ۲۵۳ میلیارد ریال اعلام شده که عمدتا ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و سود سهام است. شرکت سه ماهه اول سال جاری ۱۲۸ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که سه ماهه دوم سال ۲۶۱ ریال به آن اضافه شده و جمعا ۳۸۹ ریال سود به ازای هر سهم در ۶ ماهه سال جاری محقق کرده است.

 

ارسال نظر