شاخص کل نزولی شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۴۷

روز گذشته شاخص کل بورس تهران با اُفت ۲هزار و ۴۳۶ واحدی (معادل ۱.۳۰ درصد) مواجه شد و در ارتفاع ۱۸۵هزار و۳۱۸ واحد قرار گرفت. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۷۱۶ واحد، شاخص کل هم ‌وزن ۴۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۳ هزار و ۱۷۳ واحد کاهش داشته‌اند.

در این روز ارزش معاملات خُرد سهام و حق تقدم در نمادهای عادی بورس و فرابورس یک هزار و ۴ میلیارد تومان بود که نسبت به معاملات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی روز دوشنبه، نشان از کاهش دارد. شاخص بازار اول ۲ هزار و ۲۲۳ واحد (منفی ۱.۵۸ درصد) کاهش داشت و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۹۱۰ واحد منفی (۰.۸۰ درصد) افت کرد. نمادهای کگل با ۲۹۹.۱۹ واحد، فولاد با ۲۶۹ واحد و کچاد با ۲۲۳ واحد، ‌بیشترین تاثیر منفی را در روند حرکتی شاخص کل داشتند.

   فرابورس در ارتفاع 2100 واحدی

نخستین روز آبان‌ماه 97 در فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که بیش از 727 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 957 میلیارد و 769 میلیون ریال در مجموع تمامی بازار‌ها میان معامله‌گران دست‌به دست شد و شاخص کل نیز با 2 واحد افزایش در ارتفاع 2105 واحدی قرار گرفت.  در این روز دو نماد «زاگرس» و «هرمز» با تاثیر مثبت حداکثر 11 واحدی بیش از سایر نماد‌ها در رشد کمتر از یک درصدی شاخص کل سهیم بودند.

در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس نیز 21 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 147 میلیارد ریال معامله شد که معاملات اوراق بدهی در تابلو اوارق با درآمد ثابت بیشترین ارزش و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بیشترین حجم معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص دادند.  همچنین در روزی که گذشت نماد «تسه97071» مربوط به اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مهر‌ماه 1397 با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی قیمت گشایش یافت و در پایان معاملات 617 هزار ریال قیمت خورد. گفتنی است رصد معاملات سهام در دو بازار اول و دوم بیانگر جابه‌جایی 117میلیون سهم به ارزش 434 میلیارد ریال در بازار اول و دست‌به دست شدن 272 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 649 میلیارد ریال در بازار دوم است که نماد «زاگرس» با بیش از 399 میلیارد ریال بیشترین ارزش و نماد «تاپکیش» با بیش از 45 میلیون سهم بیشترین حجم معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.

در نهایت، در سه تابلو بازار پایه روز دوشنبه نیز 318 میلیون سهم به ارزش 725 میلیارد ریال خرید و فروش شد.

 

ارسال نظر