روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۰۸۶

   تحریم‌های جدید برای «فولاد» بی‌اثر است: پس از آنکه وزارت خزانه داری امریکا، در آخرین گزارش از تحریم 20 شرکت ایرانی خبر داد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان از بی‌اثری این تحریم‌ها در شرایط مالی شرکت خبر داد. به گزارش سنا، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال درخصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تحریم‌های جدید علیه این شرکت توضیح داد. بر این اساس، «فولاد» در این اطلاعیه بیان کرده است در پی انتشار اخبار مربوط به قرار گرفتن نام فولاد مبارکه در لیست تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری امریکا به استحضار می‌رساند، تحریم‌های بین‌المللی موضوع جدیدی نیست و فولاد مبارکه از سال‌ها قبل همچون سایر بخش‌های اقتصادی کشور با آن روبرو بوده است و این امر خللی در جریان فعالیت‌های تولیدی، مالی و صادرات محصولات شرکت ایجاد نخواهد کرد. همچنین این شرکت یادآور شده است، فولاد مبارکه از سال‌ها قبل در اقدامی هوشمندانه با استراتژی بومی‌سازی و استفاده از توان داخل کشور، کلیه قطعات مورد نیاز خود و شرکت‌های گروه را از این طریق تامین کرده و در معدود موارد باقیمانده با جایگزینی دیگر کشورها، عملا هیچ گونه وابستگی به کشور امریکا نداشته است.

    وصول مطالبات ارزی «کی بی‌سی»: کی‌بی‌سی ۲۲میلیارد ریال سود تسعیر ارز شناسایی کرد. بر همین اساس، شرکت داروسازی کی بی‌سی در گزارشی اعلام کرد مبلغی در حدود ٨٠٠ هزار یورو از شرکت سنوفی پاستور فرانسه طلب دارد. براساس گفته مقامات این شرکت، از مبلغ مزبور 462 هزار و 382 یورو در تاریخ 21 مهرماه سال جاری وصول شده و «کی بی‌سی » در نظر دارد با نرخ 4هزار و 860 تومان به ازای هر یورو نسبت به فروش آن اقدام کند. بر اساس اعلام این شرکت اثرات مربوط به سود و زیان حاصل از تسعیر ارز مبلغ 22هزار و 472 میلیون ریال بوده، که در عملکرد سال ١٣٩٧ این شرکت لحاظ خواهد شد. یادآور می‌شود، کی بی‌سی در دوره یک ماهه منتهی به پایان شهریور سال جاری مبلغ 220 میلیارد و 42 میلیون ریال، درآمد داشته است.

   بانک تجارت بلوک «فملی» را واگذار می‌کند: بانک تجارت 2.46 درصد از سهام خود در شرکت ملی مس ایران را 30 مهرماه به قیمت پایه 620 تومان به فروش می‌رساند. بر این اساس، بانک تجارت با انتشار یک اطلاعیه از فروش بلوک شرکت ملی مس ایران خبر داد. از همین رو، این بانک در نظر دارد بلوک 2.46 درصدی «فملی» را (1.5 میلیارد سهم)، با قیمت پایه 620 تومان به فروش برساند. تاریخ عرضه این بلوک 30 مهرماه سال جاری بوده و واگذاری به صورت یکجا و نقد است. از سوی دیگر این بانک اصلاحیه‌ای درباره سود تسعیر دارایی‌های ارزی ارایه داد. طبق آخرین شفاف‌سازی بانک تجارت، خالص تراز ارزی بانک در پایان مرداد ماه، 3هزار و 791 میلیارد تومان بوده است که این بانک با دلار 4200 تومانی این تراز را تسعیر کرده است. سهام «وتجارت» در هفته‌های گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی سهامداران همراه بود. در این خصوص نماد این شرکت هم‌اکنون شاهد صف نشینی 127 میلیون سهمی سهامداران در سمت تقاضا است.

 

ارسال نظر