محصولات شیمیایی با ارزش‌ترین گروه بورس

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۷۲

بررسی صنایع از نظر ارزش بازار در سومین ماه از تابستان نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۸ شرکت و ارزش بازار یک میلیون و ۵۳۳ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با بیش از ۹۷۹ هزار میلیارد ریال و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با بیش از ۵۹۱ هزار میلیارد ریال رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۸ شرکت و ارزش بازار یک میلیون و ۵۳۳ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول در معاملات سومین ماه از تابستان قرار گرفت. به گزارش سنا، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور تعداد ۱۴۰۰۵۷ میلیون سهم به ارزش ۳۲۴.۱۶۳ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی در بورس اوراق بهادار مبادله شده که به ترتیب حدود ۳۳.۸ و ۲۸.۱۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را شامل می‌شود.

  وضعیت اوراق بدهی

از سویی دیگر، در بازار اوراق بدهی نیز در شش ماه گذشته تعداد ۴۹ میلیون برگه به ۴۷.۴۴۷ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است. این درحالی است که در این مدت تعداد ۲.۱۷۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۲.۲۴۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۸۴ درصد رشد و ۲۷۳ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۶ همراه شد.

  ارزش بازار

بررسی صنایع از نظر ارزش بازار در سومین ماه از تابستان نشان می‌دهد گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۸ شرکت و ارزش بازار یک میلیون و ۵۳۳ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد، فلزات اساسی با بیش از ۹۷۹ هزار میلیارد ریال و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با بیش از ۵۹۱ هزار میلیارد ریال رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

  تالارهای منطقه ای

همچنین در این مدت بیشترین ارزش معاملات را بین تالار‌های منطقه‌ای به ترتیب تالار منطقه‌ای کیش با مبادله ۱۲.۶۴۸ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای کرج با مبادله ۱۱.۹۲۵ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای اصفهان با مبادله ۱۹.۳۲۰ میلیارد ریال، تالار منطقه‌ای مشهد با مبادله ۱۳.۶۵۱ میلیارد ریال و تالار منطقه‌ای تبریز با مبادله ۱۳.۱۹۴ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.

 

 

ارسال نظر