تداوم محدودسازی بازارهای موازی به نفع بازار سرمایه است

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۷۱

بهروز خدارحمی، ‌کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران تازه ورود یا به اصطلاح کد اولی‌ها باید بطور حتم از مشورت نهادهای حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس بهره ببرند یا سهمی را انتخاب کنند که با وجود رشد قیمت اما همچنان برای افزایش بیشتر از توجیه علمی و منطق بنیادی برخوردار باشد.

خدارحمی گفت: کد اولی‌ها باید بطور حتم از مشورت نهادهای حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس بهره ببرند و یا سهمی را انتخاب کنند که با وجود رشد قیمت اما همچنان برای افزایش بیشتر از توجیه علمی و منطق بنیادی برخوردار باشد.

به گزارش فارس، بهروز خدارحمی پیرامون تداوم دخالت‌های بانک مرکزی در بازار غیر رسمی ارز و کاهش التهاب‌های قیمتی در این بازار عنوان کرد: چنانچه محدودیت‌های بیشتری برای بازارهای موازی و غیر متشکل از جمله بازار آزاد ارز به دلایل مختلفی همچون جلوگیری از فعالیت‌های سفته بازانه یا جلوگیری از ورود صاحبان نقدینگی به این بازار ادامه یابد بطور طبیعی ورود سرمایه به سایر بازارها از جمله بازار سرمایه افزایش خواهد یافت. این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رفتار معامله گران بازار سرمایه در دو روز پایانی معاملات هفته گذشته افزود: همزمان با نوسان شدید قیمت‌ها در بازار آزاد ارز و کاهش قیمت‌ها، بازار سهام نیز با رفتار هیجانی معامله گرانی مواجه بود که چندان پایدار نیست. وی افزود: محدود شدن معاملات در بازارهای موازی با بازار سرمایه به استمرار و ثبات سرمایه‌گذاری در بورس و جلوگیری از فعالیت‌های سفته بازانه در بازارهای غیر مولد خواهد انجامید. خدارحمی با اشاره به موج جدیدی از سرمایه‌گذاران بی تجربه و غیر حرفه‌ای به بازار سهام و به اصطلاح کد اولی‌ها یادآور شد: همواره در مقاطع زمانی که بازار سهام با رشد پیاپی و مستمر نماگر‌های منتخب خود مواجه می‌شود جدای از اینکه از ورود پول نقد جدید به بازار سهام خوشحال می‌شویم اما این نگرانی نیز وجود دارد که سهامداران و سرمایه‌گذاران آماتور و غیرحرفه‌ای با کوچک‌ترین نوسان ریزشی اقدام به خروج پر تعداد از بازار می‌کنند. وی ادامه داد: این رفتار به ویژه در میان آن دسته از سهامدارانی که سهام خود را از میان سهم‌های بنیادی و برخوردار از رشد سودآوری با کیفیت انتخاب نکرده‌اند و به اصطلاح سهم‌های حبابی را در اختیار دارند می‌تواند شدیدتر دیده شود که با خروج سیل آسای خود به بازار سهام نیز آسیب می‌زنند. وی تصریح کرد: سهامداران تازه ورود و یا به اصطلاح کد اولی‌ها باید بطور حتم از مشورت نهادهای حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس بهره ببرند و یا سهمی را انتخاب کنند که با وجود رشد قیمت اما همچنان برای افزایش بیشتر از توجیه علمی و منطق بنیادی برخوردار باشد.

 

 

ارسال نظر