روند بورس صعودی می‌شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۲۰

بهمن اسماعیلی|

 معاونت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان|

با توجه به اتفاقاتی که برای افزایش نرخ دلارافتاده است، بازار ارز تغییرات اساسی روی قیمت‌های واردات و صادرات محصولات شرکت‌ها داشته بر این اساس شاهد افزایش نرخ محصولات وارداتی و صادراتی در کشور طی چندماه اخیر بودیم.

این افزایش نرخ در 6ماهه آینده سال تاثیر بسزایی روی فروش اکثر شرکت‌های بورسی خواهد داشت و باعث سودسازی جذابی می‌شود. در برخی کالاها مانند شرکت‌های غذایی شاهد رشد بیش از 100 درصد در قیمت محصولات بوده‌ایم.

با توجه به باز شدن دامنه نوسان قیمت محصولات فولادی و پتروشیمیایی در بور س کالا در برخی محصولات تا 300درصد افزایش نرخ   را شاهد بودیم ودر شرکت‌هایی که صادرات محور هستند نیز با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش فروش آنها بوده‌ایم و در 6ماهه دوم سال تاثیر بسزایی در صورت‌های مالی این شرکت‌ها و افزایش سود در پایان سال این شرکت‌ها خواهیم داشت.

گزارش‌های ماهانه این شرکت‌ها و افزایش نرخ‌های فروش کاملا مشهود است. همچنین از نکات مهم دیگر آینده بازار می‌توان به برنامه مجلس جهت تصویب fatf  عنوان کرد که درصورت تصویب آن می‌توان با مراودات آسوده‌تر جهت صادرات محصولات به خصوص نفت به سایر کشورهاباشیم و برخی تحریم‌های امریکا را پشت سر گذاشت . در آبان ماه 97 نیز تحریم‌های دور دوم امریکا به‌صورت رسمی آغاز می‌شود، هرچند ما شاهد این هستیم اکثر شرکت‌های خارجی واروپایی به پیشواز رفته‌اند بنابراین به‌نظر تاثیر چندانی بر بورس ایران در این تاریخ شاهد نخواهیم بود. در آخر با توجه به ورود نقدینگی که از سمت مردم به بازار آمده است و همچنین افزایش نرخ دلار و فروش جذاب اکثر شرکت  در چندماهه اخیر به‌نظر اکثر شرکت‌ها  از نظر بنیادی شرایط مناسبی دارند. بنابراین می‌توان تاپایان سال شرایط صعودی را پیش‌بینی کرد.

 

 

ارسال نظر