اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۶۰

علی صحرایی، رسما مدیرعامل بورس تهران شد

بر اساس اعلام رسمی شرکت بورس تهران در شبکه کدال، حسن قالیباف اصل پس از یک دهه، حضور به عنوان مدیرعامل تالار شیشه‌ای مسند خود را به علی صحرایی واگذار کرد. به گزارش بورس تهران، دیروز در شبکه کدال، شرکت بورس تهران بطور رسمی مدیرعامل جدید این شرکت را معرفی کرد. پس از انتخاب هیات مدیره جدید شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی دو هفته اخیر، اعضای حاضر علی صحرایی را به عنوان مدیر عامل بورس تهران و جانشین حسن قالیباف اصل انتخاب کردند. پیش از این، محمد ابراهیم پورزرندی رییس هیات مدیره بورس تهران در این زمینه اطلاعاتی را به صورت غیر رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود. گفتنی است، علی صحرایی مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است. وی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای عالی مدیریت کسب و کار با گرایش حسابداری (DBA) است. یادآور می‌شود، در کارنامه کاری علی صحرایی دو دهه حضور پیوسته در بازار سرمایه ثبت شده است. وی مرداد 77 در سازمان کارگزاران بورس در سمت کارشناسی مدیریت بررسی سهام و طرح‌ها و اردیبهشت 81 در سمت کارشناس مسوول بازرسی و بازار قرار گرفت. پس از آن در مرداد 83 در سمت کارشناس مسوول عملیات و نظارت بر بازار حضور یافت. افزون بر این، پس از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار و شکل‌گیری ساختار جدید بازار سرمایه، در اسفند 85 با سمت مدیر بازار به فعالیت خود در بورس تهران ادامه داد. سپس از آذر90 تاکنون معاونت بازار را برعهده داشته است. وی همچنین از خرداد 95 به عضویت هیات مدیره فرابورس در آمده است. همچنین، علی صحرایی در تدوین و پیش نویس مقررات و دستورالعمل‌های متنوع بازارسرمایه ارتباط مستقیم داشته و نقش بسزایی را ایفا کرده است.

صدور ۵۳۴ هزار کد سهامدار جدید

گروه بورس| معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور تعداد 534 هزار کد جدید سهامداری در نیمه نخست امسال در بازار سرمایه خبر داد. فریبا اخوان عنوان کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در 6 ماهه نخست سال 97 بیش از 534 هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم 10 میلیون و 483 هزار کد برسد. وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون و 376 هزار سهامدار حقیقی و 106 هزار سهامدار حقوقی در بازار سرمایه ایران فعال هستند. اخوان از صدور 115 کد سهامدار خارجی جدید در نیمه نخست سال 97 خبر داد، افزود: تعداد کدهای سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران به رقم 1190 رسیده است. معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: در نیمه نخست امسال 49 کد اوراق تسهیلات حق تقدم مسکن در بازار سرمایه فعال بود. وی راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، اجرای مصوبه کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام و حق تقدم از ۰.۵ درصد ارزش فروش به ۰.۱ درصد، افزایش صدور کدهای اسناد خزانه اسلامی و امضای تفاهمنامه با شرکت سپرده گذاری ملی روسیه و انجمن سرمایه‌گذاری ایران - سوییس را از مهم‌ترین اقدامات شرکت سپرده گذاری مرکزی در نیمه نخست امسال ذکر کرد

مکانیسم حمایت از کشاورزان

طی چند وقت گذشته براساس جلسات برگزار شده در کمیسیون کشاورزی، تاکید شد که بورس کالا یکی از بهترین روش‌ها در حمایت از کشاورزان و تسهیل امور تجارت محسوب می‌شود و بهتر است تا بیشتر معاملات از طریق فرآیند بورس کالا صورت گیرد. ‎به گزارش کالاخبر، ‎نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: بررسی‌های انجام شده نشانگر آن است که بورس کالا باعث تسهیل در امور معاملات می‌شود و همچنین آمارهای موجود نشان می‌دهد که عملکرد بورس کالا در ایجاد شفافیت در معاملات و رشد تولید در بخش‌های فلزی و پتروشیمی از ابتدای راه‌اندازی تاکنون با موفقیت همراه بوده که طی چند سال اخیر نیز شاهد افزایش حجم معاملات کشاورزی در این بورس هستیم. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر عرضه عمده محصولات کشاورزی در بورس کالا تاکید کرد و افزود: بطور طبیعی تغییر روند معاملات و فرآیند عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در ابتدای کار با دشواری‌ها و حتی مقاومت‌هایی مواجه است اما این اتفاق به نفع صنعت کشاورزی و کشاورزان خواهد بود و با این کار، سود واقعی حاصل از تولید محصولات به دست کشاورزان می‌رسد. وی در خصوص عرضه محصولاتی که تاکنون در بورس کالا عرضه نشده است، اظهار داشت: کشاورزان در ابتدا باید محصولات خود را از طریق تعاونی‌ها در بورس کالا عرضه کنند البته در مرحله نخست باید محصولات از استاندارد لازم برای عرضه در بورس برخوردار باشد که در این زمینه محصولات در کیفیت‌های مختلف و مشخص روی تابلوی بورس کالا قرار می‌گیرد. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان از این طریق فرصت لازم را پیدا می‌کنند تا از طریق تعاونی، محصولات خود را در بورس عرضه کنند که این اقدام باعث می‌شود تا کشاورزان دیگر مجبور به فروش محصولات خود با قیمت‌های ارزان به دلالان نباشند.

 

ارسال نظر