روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۱۴۲

   فروش مطلوب برای «چکاپا»: شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، طی ١٠ ماهه منتهی به شهریور ٩٧ از فروش محصولات خود ٢۴٠ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. بر این اساس، «چکاپا» در شهریور ماه مبلغ فروش خود را به ٣۶ میلیارد تومان رسانده است. رشد ١١٢ درصدی در نرخ فروش کاغذ رول سفید، افزایش ٧٢ درصدی در نرخ خمیر ویرجین و ۵٣ درصدی در نرخ رول فلوتینگ در شهریور ماه نسبت به میانگین ١٠ ماهه از نکات قابل توجه و مثبت گزارش این شرکت است. این در حالی است که، گروه صنایع کاغذ پارس در دوره یک ماهه منتهی به پایان مرداد، از محل فروش محصولات خود مبلغ 280 میلیارد و 435 میلیون ریال درآمد داشته است. از سویی دیگر، این شرکت بر اساس عملکرد 9 ماهه مبلغ 2 هزار و 36 میلیارد و 25 میلیون ریال درآمد داشته که معادل 69 درصد فروش پیش بینی شده سال مالی منتهی به آبان سال جاری است.

   تغییر سهامدار عمده در «سفارود»: شرکت فارسیت دورود در خصوص تغییر در ترکیب سهامداری این شرکت در کدال شفاف‌سازی کرد. بر اساس این گزارش، شرکت فارسیت دورود با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال اعلام کرد، مقدار ١٣.٩۴ درصد از سهام این شرکت توسط سیمان دورود به فروش رسیده است. این در حالی است که، «سفارود» اعلام کرد به دلیل وجود مشکلات، این شرکت فعلا قصد راه‌اندازی خطوط تولیدی خود را ندارد. افزون بر این، با وجود اینکه سهامدار عمده کل سهم خود در این شرکت را واگذار کرده است، «سفارود» طی چند روز اخیر 30 درصد رشد قیمتی داشته است. یادآور می‌شود، کارخانه فارسیت دورود در دوره 12 ماهه منتهی به پایان اسفند 96، به ازای هر سهم 354 ریال زیان محقق کرد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53درصد کاهش داشته است. همچنین، این شرکت بر‌اساس عملکرد 12 ماهه برای سال مالی اسفند 96، مبلغ 42میلیارد و 803 میلیون ریال زیان خالص محقق کرده است.

   رشد زیان در «شزنگی»: «شزنگی» با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال اعلام کرده که در دوره 9 ماهه با افزایش زیان همراه شده است. بر اساس این گزارش، شرکت تجهیز نیروی زنگان در گزارش میان دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۱ مردادماه ۹۷، مبلغ ۶۵۰ ریال زیان برای هر سهم محقق کرد که این زیان، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته است. بر همین اساس، درآمد‌های عملیاتی شرکت در 9 ماه سال مالی 97 حدود 79 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته و مبلغ 13.4میلیارد ریال محقق شده است. این در حالی است که با رشد 71 درصدی بهای تمام شده، زیان ناخالص شرکت به 6.4میلیارد ریال بالغ شده که نسبت به مدت مشابه با افزایش 69 درصدی زیان همراه شده است. یادآور می‌شود، زیان عملیاتی شزنگی در دوره 9 ماهه مبلغ 11.7میلیارد ریال بوده است. همچنین عدم کنترل هزینه مالی و رشد 88 درصدی آن در 9 ماه نخست سال جاری سبب شد تا شرکت به 15.5میلیارد ریال هزینه خالص دست یابد که نسبت به مدت مشابه رشد 52درصدی را نشان می‌دهد.

   شفاف‌سازی «وبملت» درباره سود ناشی از تسعیر ارز: بانک ملت درباره نوسان قیمت سهام و شناسایی سود تسعیر ارز دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی قابل دسترس و مربوط به سال ۹۶ با انتشار یک اطلاعیه در سامانه کدال اقدام به شفاف‌سازی کرد. بر این اساس، بانک ملت با انتشار یک اطلاعیه رسمی شفاف‌سازی در سامانه کدال آخرین وضعیت سهام خود را تشریح کرد. بر اساس این گزارش، در نامه شفاف‌سازی این بانک بورسی آمده است که به استناد ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ گزارشگری قبلی «صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۷» تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. همچنین آخرین وضعیت سهام این شرکت بانکی در بازار سهام نیز نشان می‌دهد «P/E» سهام این شرکت ۹.۶۷ مرتبه است.

   شفاف‌سازی «سمگا» از رشد قیمتی اخیر: شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بعد از رشد قیمتی چند روز اخیر که منجر به توقف نماد شد، اقدام به ارایه گزارش شفاف‌سازی کرد. بر اساس این گزارش، این شرکت در گزارش شفاف‌سازی اعلام کرده است از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت تا مقطع فعلی) تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. همچنین، با این وجود شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اعلام کرده است، فروش قسمتی از سهام شرکت افق نیایش را در برنامه خود دارد که در سامانه کدال هم آن را منتشر کرده است. براین اساس به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام طی روزهای گذشته ناشی از شرایط بازار و خرید و فروش توسط سهامداران صورت گرفته است. افزن بر این،«سمگا» در سابقه معاملاتی خود 10 روز مثبت متوالی داشته است. برهمین اساس قیمت این سهم از 246 تومان در تاریخ 11 شهریورماه به 470 تومان در اول مهر رسید. همچنین از 12 شهریور تاکنون تمامی تغییر مالکیت‌های این سهم به نفع بازیگران خرد بازار بوده و حقوقی‌ها عمدتا در سمت عرضه فعالیت بیشتری داشته‌اند.

 

ارسال نظر