معاملات الگوریتمی در راه سیستم‌های تریدری

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۳۳۳
معاملات الگوریتمی در راه سیستم‌های تریدری

روز یکشنبه دومین دوره لیگ ستارگان بورس که ساز و کار مسابقات تریدری برای دانشجویان رشته‌های ملی و حسابداری و همچنین رشته‌های غیرمرتبط داشت، با کسب مقام اول توسط دانشگاه تهران، کسب مقام دوم توسط دانشگاه خوارزمی و سوم شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق به پایان رسید. در این مراسم شاپور محمدی، ‌رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه گفت: در تمامی علوم، یادگیری غیرمستقیم تاثیرات مثبت بیشتری نسبت به آموزش‌های کلاسیک ایجاد می‌کند. البته این بدان معنا نیست که یادگیری کلاسیک و آموخته‌های دانشگاهی بازدهی ضعیفی دارد، بلکه این دو می‌تواند در بسیاری از مقاطع مکمل یکدیگر باشند.

وی عنوان کرد: در ‌لیگ ستارگان بورس دانشجویان این فرصت را پیدا کردند تا بطور عینی با مکانیسم‌های سرمایه‌گذاری در بورس از قبیل قوانین و مقررات و ابزارهای معاملاتی آشنا شوند. شرکت در لیگ ستارگان بورس به مثابه تمرین عملی آموخته‌های تئوری دانشجویان است. در این دوره‌ها دانشجویان می‌آموزند چگونه در چالش‌های احتمالی مانند دستکاری قیمت‌ها و معاملات تقلب گونه گرفتار نشوند و سود آوری مطلوبی در بازار سرمایه داشته باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع اخلاق حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت‌های این رقابت، تاکید بر مواردی است که در دانشگاه‌ها کمتر به آنها توجه شده، در این خصوص ترویج اخلاق حرفه‌ای از جایگاه مهمی در سرمایه‌گذاری برخوردار است.  وی افزود: تعاملات دانشگاه‌ها با یکدیگر و نهادهای بازار سرمایه (کارگزاری‌ها، تامین سرمایه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری) با دانشجویان فرصت‌های بی نظیری ایجاد می‌کند و از سوی دیگر شرکت‌ها می‌توانند با کشف نخبگان اقتصادی از این نیروها استفاده کنند.

محمدی در تشریح این موضوع گفت: در دوره‌های بعدی دانشگاه‌ها می‌توانند با دو تیم مجزا که شامل شرکت‌کنندگان نیرومحور و سرمایه‌محور است حضور یابند. همچنین این چشم‌انداز وجود دارد که بتوانیم بعد از برگزاری چند دوره فینال فینالیست‌ها برگزار شود.

همچنین علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سخنان خود را با تاکید بر نقش پررنگ جوانان در اقتصاد کشور آغاز کرد. معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش به چند نمونه از ره آوردهای تعاملات این دو حوزه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بورس ایده یکی از بهترین قراردادهای میان سازمان فناوری و سازمان بورس ایران بود. در این زمینه ۳۰ معامله تاکنون انجام شده و ۳۰۰ ایده در حال پیگیری است که این مهم، اتفاق نادری در بورس‌های جهانی به شمار می‌رود.

 

 

ارسال نظر