روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۳۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۰۸۰

   عرضه سهام «ومعادن» در دستور کار: 1.26 درصد از سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات توسط شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور روانه میز فروش می‌شود.  شرکت بورس تهران در اطلاعیه‌ای عرضه بلوکی سهام «ومعادن» خبر داد. برهمین اساس، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که با سرمایه 3.4 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران حضور دارد با عرضه بلوکی سهام توسط سهامداران عمده (شرکت توسعه معدنی وصنعتی صبانور) به فروش می‌رسد. عرضه بلوکی سهام که شامل بیش از 431 میلیون و 881 هزار سهم

«و معادن» است، چهارشنبه آینده 21 شهریور به قیمت هر سهم 290 تومان توسط کارگزاری حافظ انجام می‌شود. براساس این گزارش، 19 اردیبهشت سال گذشته نیز بانک رفاه به وکالت از صندوق کارکنان فولاد اقدام به عرضه 16.1 درصد از سهام «ومعادن» کرد که بعد از رقابت دو متقاضی، توسط فولاد مبارکه به صورت نقد و به ارزش 702 میلیارد تومان خریداری شد تا مالکیت بزرگ‌ترین شرکت بورس از «ومعادن» 3.1 هزار میلیارد تومانی به بیش از 37 درصد و هم‌اکنون به بیش از 40 درصد برسد.

 «شوینده» ۱۹ ریال سود محقق کرد: شرکت «شوینده» در گزارش 6 ماهه، مبلغ ۱۹ ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه ۸۵ درصد کاهش داشته است. شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در گزارش 6 ماهه حسابرسی شده منتهی به 31 خردادماه 97 مبلغ 19 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه 85 درصد کاهش داشته است.

 بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد طی 6 ماه نخست سال مالی «شوینده» مبلغ 47میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد کاهش داشته است.

این شرکت در 6 ماه منتهی به 31 خردادماه سال 96 مبلغ 125 ریال سود برای هر سهم محقق کرده بود. این شرکت در بخش هزینه‌ها با رشد 58 درصدی همراه شده و در 6 ماه نخست سال جاری مبلغ 58میلیارد ریال هزینه داشته است. مدیریت صنعت شوینده در نهایت مبلغ 18 میلیارد ریال سود عملیاتی در مدت مشابه شناسایی کرده که افت 85 درصدی نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد. سود خالص شوینده نیز 18 میلیارد ریال محقق شده که 85 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه داشته است.

  افزایش سرمایه ۵۰ درصدی برای «ارفع»: شرکت آهن و فولاد ارفع با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال از برنامه افزایش سرمایه این شرکت خبر داد. شرکت آهن و فولاد ارفع تصمیم دارد تا سرمایه خود را از مبلغ 4هزار میلیارد ریال به مبلغ 6هزار میلیارد ریال افزایش دهد. بر اساس این اطلاعیه افزایش سرمایه مزبور از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی سهامداران است و به منظور بازپرداخت تسهیلات ارزی و اصلاح ساختار مالی انجام می‌گیرد. «ارفع» همچنین اعلام کرده است، انجام برنامه افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است. لازم به ذکر است، آهن و فولاد ارفع در دوره یک ماهه منتهی به پایان مردادماه، از محل فروش محصولات خود مبلغ 2هزار میلیارد ریال درآمد داشته است. این شرکت براساس عملکرد 5 ماهه مبلغ 9هزار و 35 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد رشد داشته است.

 25 درصد افزایش درآمد برای صنعتی بهپاک: شرکت صنعتی بهپاک گزارش میان دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده خود را منتشر کرد. شرکت صنعتی بهپاک در ۶ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۷ مبلغ ۴۲۳ ریال سود برای هر سهم محقق کرد، که نسبت به مدت مشابه رشد ۸۴ درصدی دارد. براساس این گزارش، «بهپاک» در دوره 6 ماهه 3هزار و 925 میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به دوره مشابه 25 درصد افزایش داشته است. همچنین سود ناخالص شرکت در دوره 6 ماهه بالغ بر 436 میلیارد ریال شد که نسبت به دوره قبل رشد 49 درصدی نشان می‌دهد. از سوی دیگر هزینه‌های فروش شرکت 67 درصد رشد داشته است، با این وجود شرکت در کنترل سایرهزینه‌های عملیاتی موفق بوده و توانسته 57 درصد آن را کاهش دهد.  سود عملیاتی شرکت در دوره 6 ماهه مبلغ 344میلیارد ریال حاصل شده است که 91 درصد نسبت به مدت مشابه رشد نشان می‌دهد.  شرکت صنعتی بهپاک اعلام کرده است نرخ فروش روغن خام کلزا، روغن سویا، روغن خام آفتابگردان، دانه ذرت، ‌دانه جو، ‌اسید چرب نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشته است.  در نهایت «بهپاک» به سود خالصی بالغ بر 135میلیارد ریال رسیده که رشد 84 درصدی نسبت به دوره مشابه داشته است.

  «سیلام» در مسیر افزایش سرمایه: شرکت سیمان ایلام با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه کدال از برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خبر داده است. هیات‌مدیره شرکت سیمان ایلام افزایش سرمایه ١٨٠ درصدی این شرکت را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصویب کرد. به گفته هیات‌مدیره، افزایش سرمایه «سیلام» به منظور خروج از ماده 141 قانون تجارت انجام می‌شود. به این ترتیب با افزایش سرمایه مذکور، سرمایه شرکت از رقم 41 هزار و 300 میلیارد تومان به 115 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش می‌یابد. این شرکت در گزارش فعالیت یک ماه مرداد اعلام کرد از محل فروش محصولات خود مبلغ 108میلیارد و 350 میلیون ریال درآمد داشته است. یادآور می‌شود شرکت سیمان ایلام بر اساس عملکرد هفت ماهه مبلغ 507میلیارد و 456 میلیون ریال درآمد داشته که معادل 42درصد فروش پیش بینی شده سال مالی منتهی به پایان دی ماه است.

 

ارسال نظر