عقب‌نشینی 4 کانالی بورس

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۴۹۵
عقب‌نشینی 4 کانالی بورس

گروه بورس| شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز گذشته نسبت به روز معاملاتی دوشنبه با عقب‌نشینی 4 کانالی و ریزش 3 هزارو 543 واحدی همراه شد که در نهایت رقم 136 هزارو 765 واحد را توانست به خود اختصاص دهد. از همین رو، شاخص بازار اول با کاهش 2932 واحدی به رقم 101 هزار و 80 واحد رسید. همچنین، شاخص بازار دوم با کاهش 5510 واحدی رقم 270 هزار و 830 واحد را به خود اختصاص داد. از سویی دیگر، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3620 واحد در نهایت رقم 145 هزار و 703 واحدی را تجربه کرد. همچنین، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 36 واحدی توانست رقم 21 هزار و 127 واحد را به ثبت برساند.

 کاهش نماگر فرابورس

از سویی دیگر، شاخص کل فرابورس ایران روز گذشته با 27 واحد کاهش در پله 1550 واحدی قرار گرفت که منفی‌ترین اهرم‌های موثر بر افت آیفکس نماد‌های «زاگرس»، «هرمز» و «شراز» بودند. از طرف دیگر، نمادهای «کیمیا» و «غشهداب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و نماد‌های «ذوب» و «شغدیر» پر‌بیننده‌ترین نماد‌ها لقب گرفتند. همچنین، دیروز بیش از 709 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 125 میلیارد و 630 میلیون ریال در مجموع بازار‌های فرابورس ایران در بیش از 81 هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به دست شد که حدود

66 درصد از حجم و 47 درصد از ارزش کل معاملات به دو بازار اول و دوم اختصاص داشت. این در حالی است که، در معاملات دیروز بیش از 66 میلیون سهم به ارزش بیش از 181 میلیارد ریال در بازار اول و افزون بر 403 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 305 میلیارد و630 میلیون ریال در بازار دوم فرابورس جا‌به‌جا شد که نماد «ذوب» متعلق به شرکت سهامی ذوب‌آهن در مجموع دو بازار بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

 عرضه ۵۴ هزار تن مواد پلیمری در بورس‌کالا

افزون بر این، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز سه شنبه میزبان عرضه ۵۴ هزار و ۳۷۹ تن انواع مواد پلیمری بود. بر این اساس، دیروز همچنین چهار هزار تن گوگرد نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد. همچنین، دیروز ۳۴ هزار و ۹۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط، ۲۵ هزار تن تیرآهن، ۱۱۰ تن سولفورمولیبدن، ۳ هزار تن شمش هزارپوندی آلومینیوم، ۱۴۰ هزار تن تختال C و ۱۴ کیلوگرم شمش طلا نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد. این در حالی است که، تالار محصولات کشاورزی بورس کالا نیز در این روز شاهد عرضه ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی و دوروم، ۳۵۰ تن شکر سفید و ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود. افزون بر این، بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۴۰ تن نخ پلی استر و ۲۰۰ تن گوشت منجمد را تجربه کرد.

 

ارسال نظر