روی خط شرکت‌‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۵۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۳۳۸

  رشد 47 درصدی فروش «فخاس»: شرکت فولاد خراسان در گزارشی در خصوص عملکرد این شرکت در مرداد و 5 ماهه ابتدایی سال توضیحاتی ارایه داد. بر این اساس، شرکت در پنج ماهه منتهی به مرداد ٩٧ از فروش محصولات خود ٩٧۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. همچنین در مرداد ماه مبلغ فروش این شرکت به ١۵٧ میلیارد تومان رسید. با این وجود مبلغ فروش «فخاس» در مدت ۵ ماهه سال ٩٧ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴٧ درصد رشد داشته است. پیش از این، طی روزهای گذشته «فخاس» اعلام کرد که تعمیر اساسی ترانس کوره واحد فولاد سازی شماره یک این شرکت به پایان رسیده و این بخش آماده تولید شمش است. فولاد خراسان در بررسی سابقه معاملاتی از میانه‌های اردیبهشت تاکنون بازده بیش از 146 درصدی داشته و همواره مورد استقبال سهامداران بوده است. بر اساس آمارها این شرکت از ابتدای سال تاکنون به عنوان یکی از شرکت‌های پرفروش فولادی بوده و سوددهی بسیار مطلوبی داشته است.

  رشد ۱۵۴ درصدی فروش «کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص عملکرد 5 ماهه اخیر و مردادماه این شرکت توضیحاتی ارایه داد. بر این اساس، شرکت عملکرد مردادماه خود را منتشر کرد و بر اساس آن با فروش 4670میلیارد ریالی در مردادماه توانست طی 5 ماه به فروش 21842میلیارد ریالی دست یابد که نسبت به مدت مشابه رشد 154 درصدی داشته است. بر همین اساس «کچاد» در پنج ماه نخست سال مالی 96 مبلغ 8594میلیارد ریال فروش داشت. همچنین نرخ فروش سنگ آهن خشک در فروردین ماه 2هزار و 900 میلیارد ریال بوده که در پایان بهار به سه هزار و 165 میلیارد و 313 میلیون ریال رسیده است. اما در تیرماه سه هزار و 137 میلیارد ریال و میانه تابستان نرخ این محصول به سه هزار و 85 میلیارد ریال کاهش یافته است. با توجه به مندرجات صورت‌های مالی، نرخ فروش سنگ آهن دانه بندی شده در مرداد نسبت به 4 ماهه قبل رشد داشته است. همچنین نرخ فروش گندله در فروردین ماه چهارهزار و 128 میلیارد ریال بوده که در خردادماه به چهار هزار و 224 میلیارد ریال رسیده است. در تیرماه چهار هزار و 216 میلیارد ریال معامله شده که تقریبا در مرداد هم همان نرخ حفظ شده است. افزون بر این، نرخ فروش فولاد در شرکت چادرملو، در مردادماه نسبت به فروردین با رشد 40 درصدی همراه شده است.

  افزایش سرمایه در دستور کار «فملی»: شرکت ملی مس ایران دیروز، از تصویب برنامه افزایش سرمایه این شرکت توسط هیئت مدیره خبر داد. به گزارش سنا، هیات مدیره شرکت ملی مس ایران افزایش سرمایه 30 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را تصویب کرد. بر همین اساس، «فملی» در نظر دارد سرمایه خود را از 6هزار میلیارد تومان به هفت هزار و 800میلیارد تومان برساند. همچنین، افزایش سرمایه 30 درصدی این شرکت از محل سود انباشته و به منظور جبران مخارج مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سنوات گذشته در نظر گرفته شده است. افزون بر این، شرکت ملی مس ایران در سه ماهه ابتدایی سال جاری موفق شده با ثبت فروش ٣١٣ میلیارد ریال و بهای تمام شده ١٢.٧٠٧ میلیارد ریال، سود خالص ١١.۴٧٠میلیارد ریالی (به ازای هر سهم ١٩١ ریال) دست یابد. بر اساس این گزارش، عمده تغییر مالکیت این شرکت از ابتدای مرداد تا کنون به نفع بازیگران حقیقی بوده است و ارزش سهام طی مدت مزبور با رشد بیش از 44 درصد همراه بوده است.

 

ارسال نظر