بورس در مسیر اعلام لحظه به لحظه تغییرات

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۳۲

یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان بورس توسعه فناوری‌های حوزه مالی است و اکنون بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان بورس و بازار سرمایه بطور الکترونیک انجام می‌شود.از 18 ماه گذشته تا‌کنون تسهیل دسترسی اقشار جامعه به بازار سرمایه از طریق ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و در این زمینه اقدامات متعددی نیز انجام شد. شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص به سنا گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان بورس توسعه فناوری‌های حوزه مالی است و اکنون بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان بورس و بازار سرمایه بطور الکترونیک انجام می‌شود. سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه طی 12 ماه گذشته اقدامات بسیاری در حوزه الکترونیکی شدن بازار سرمایه انجام شده، به راه‌اندازی سامانه کدال 360 درجه اشاره کرد و بیان داشت: درگاه 360 درجه خدمات اطلاع‌رسانی را در کدال تکمیل و دسترسی جامع به اطلاعات ناشران را مهیا کرد. محمدی افزود: کدال 360 درجه اطلاعات پایه‌ای ناشران و نهاد‌های مالی و همچنین اطلاعیه‌های منتشر شده را در دسترس فعالین بازار سرمایه قرار می‌دهد و شفافیت و سرعت در تصمیم‌گیری را افزایش داده است.

 سامانه هشدار به ناشران بورسی فعال است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، عملیاتی شدن سامانه هشدار به ناشران را یکی از اقدامات اخیر این سازمان دانست و گفت: سامانه هشدار مدیران که اخیرا عملیاتی شده به مدیران شرکت‌های بورسی اعلام می‌کند موعد ارایه صورت‌های مالی فرا رسیده و آنها باید گزارش‌های مالی را در کدال بارگذاری کنند.

دبیر شورای عالی بورس بهنگام سازی هسته معاملات بورس تهران و فرابورس را اقدام دیگر سازمان بورس در مسیر بازار سرمایه الکترونیکی عنوان و کرد و گفت: سال گذشته سامانه بورس تهران و در سال جاری نیز سامانه فرابورس بهنگام سازی شد و این اقدامات علاوه بر بهبود عملکرد سامانه‌های بورس تهران و فرا بورس پایداری سیستم‌ها را به همراه داشت. به گفته محمدی راه‌اندازی سامانه رصد نیز کمک کرد تا زمان انجام خدمات سازمان بورس و اوراق بهادار به مراجعین کاهش پیدا کند و خدمات در کوتاه‌ترین زمان به فعالان بازار سرمایه ارایه شود.

رییس سازمان بورس به راه‌اندازی سامانه پیامکی با موضوع اعلام زمان فرآیند افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: این سامانه با ارسال پیامک به شرکت‌هایی که تقاضای افزایش سرمایه کرده‌اند اعلام می‌کند که درخواست آنها در چه مرحله‌ای قرار دارد و تا پایان تکمیل فرآیند صدور مجوز افزایش سرمایه چه زمانی باقی مانده است. سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه افزایش کارآمدی در بازار سرمایه در دستور کار سازمان بورس است، ابراز امیدواری کرد: با توسعه فضای فناوری اطلاعات در بازار سرمایه فرایندهای عملیاتی کوتاه‌تر، دسترسی به اطلاعات تسهیل و داد و ستد تسریع شود. رییس سازمان بورس افزود: توسعه فناوری اطلاعات افزایش شفافیت را به همراه دارد و از رانت و فساد جلوگیری می‌کند.

 

ارسال نظر