روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۷۲

 سهم 800 میلیارد تومان تامین مالی لوتوس: مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان معتقد است، حمایت از بازار سرمایه در شرایط تحریم‌‌ یکی از استراتژی‌های شرکت‌‌های تامین سرمایه محسوب می‌شود. بر این اساس، مکانیسم‌های بازارگردانی باید به نحوی مدیریت شود تا در نهایت به سود‌دهی و تداوم فعالیت در معاملات بازار منجر شود. علی تیموری بیان کرد: در حال حاضر از صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار در مواقعی که نیاز به حمایت در سیستم معاملاتی احساس شود استفاده خواهد شد. به گفته وی، در حال حاضر صندوق شرکت وارد بازار شده و در حال فعالیت است. این در حالی است که حجم پرتفوی سهامی که شرکت باید داشته باشد در اوردر‌های 600 الی 700میلیارد تومان برآورد می‌شود. بر این اساس، عملا تامین مالی در قالبی که ریسک را شرکت می‌پذیرد به نوعی وارد بازار خواهد شد. این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ورود پول از طریق صندوق‌ها نیز گفت: نقدینگی مربوط به مشتریان و سرمایه‌گذاران خواهد بود. از همین رو، باید در صندوق‌ها مدیریت به نحوی صورت بگیرد تا منافع سرمایه‌گذاران دچار خدشه نشود. وی با تاکید بر اینکه افرادی که بازار آتی سکه را متهم به تاثیرگذاری بر بازار نقدی و هدایت این بازار می‌کنند، ادعایی غیرمنصفانه دارند گفت: فعالیت بازار آتی به مدیریت بهتر ریسک در بازار سکه و طلا کمک می‌کند. مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به آمار‌‌‌های منتشر شده در حوزه تامین مالی نیز گفت: 1800 میلیارد تومان اوراق شرکتی توسط این شرکت طی یک سال گذشته منتشر شده است و احتمالا 3000 هزار میلیارد تومان دیگر نیز در آینده پذیرش و عرضه شود. این در حالی است که، از ابتدای امسال تا کنون 1600 میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه صورت گرفته است که سهم این شرکت از این میان حدود 800 میلیارد تومان برآورد می‌شود. علی تیموری در خصوص نقش بازار آتی سکه طلا در بهبود شرایط بازار نقدی گفت: افرادی که بازار آتی سکه را متهم به تاثیرگذاری بر بازار نقدی و هدایت این بازار می‌کنند، تفسیر و ادعایی غیرمنصفانه دارند؛ چرا که فعالیت بازار آتی به مدیریت بهتر ریسک در بازار سکه و طلا کمک می‌کند. مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص مزایای صندوق‌های طلا گفت: امکان نقدشوندگی این صندوق‌ها در همه شرایط فراهم است و مانند بازار نقدی، سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها نیاز به پذیرش ریسک‌های بازار نقدی و اضطراب و نگرانی نبود مشتری را ندارند.

 افزایش ۷۵ درصدی درآمد«فایرا»: فایرا در ماه گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش خدمات شناسایی کرد. بر این اساس، در حالی که فایرا در چهار ماه نخست سال گذشته ۴۱۴۳میلیارد ریال درآمد کسب کرد، این شرکت در تیرماه 97 مبلغ ۲۱۷۸ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش خدمات شناسایی کرد و جمع درآمد آن طی چهار ماه به مبلغ ۷۲۵۹میلیارد ریال رسید. همچنین، درآمد چهار ماه نخست فایرا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشدی ۷۵ درصدی برخوردار بوده است. نرخ‌های فروش در این شرکت روندی رو به رشد را طی کرده است.

  شفاف‌سازی «ارفع» درخصوص افزایش فروش: شرکت آهن و فولاد ارفع در خصوص تولید و فروش چهار ماهه سال 97، و دلایل افزایش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش سنا، شرکت ارفع در پاسخ به نامه اداره نظارت فرابورس در خصوص رشد 91 درصدی فروش در چهار ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه شفاف سازی کرد. براساس اطلاعات این شرکت، از 91 درصد رشد فروش این سهم در چهار ماهه ابتدایی سال، 18.1 درصد ناشی از افزایش مقدار فروش و 73.2 درصد ناشی از افزایش نرخ فروش است. همچنین “ارفع “ اعلام کرده است به دلیل افزایش قابل توجه مبلغ بهای تمام شده کالای فروخته شده، حاشیه سود ایجاد شده تغییر قابل توجهی نسبت به اطلاعات ارایه شده در سال 96 ندارد. بعد از یک دوره شناسایی سود سهامداران، «ارفع» این روزها با افزایش تقاضا از سوی سهامداران همراه است. به‌طوری‌که در 6 روز معاملاتی گذشته 5 روز را با صف خرید مواجه شده است. بر این اساس، بررسی تغییر مالکیت این سهم نیز حامی از حمایت قابل توجه حقوقی‌ها در اکثر روزها است، با این وجود این روزها بازیگران خرد در سمت تقاضا تحرک زیادی دارند.

 «مگسال» از اثرات رشد قیمتی لبنی‌ها خبر داد: شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در خصوص تغییرات با اهمیت در این شرکت شفاف سازی کرد. این شرکت اعلام کرده با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و توافق انجام شده با شرکت‌های لبنی، محوز افزایش نرخ فروش شیر خام صادر شده است. بررسی سابقه معاملاتی این شرکت نشان می‌دهد همزمان با افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نماد «زمگسا » در دو روز معاملاتی با افزایش تقاضا و نهایتا صف خرید سهامداران همراه بوده است. آمارها حاکی از آن است که شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال فروش شرکت را 89 درصد افزایش داد. «زمگسا » تولید کننده شیر خام است و نرخ شیر را در تیرماه 1460 تومان گرفته و مبلغ 105میلیارد ریال فروش داشته است.

 پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۲۲ درصدی «رتکو»: شرکت بورسی تکین کو که زیرمجموعه سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود، برنامه افزایش سرمایه ۱۲۲ درصدی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعلام کرد. بر این اساس، شرکت برای اصلاح ساختار مالی، برنامه افزایش سرمایه 122 درصدی را در پیش گرفت. این در حالی است که، «رتکو» 9 میلیارد تومانی، خواستار افزایش سرمایه به 20 میلیارد تومان شده که این تامین مالی در صورت اخذ موافقت سازمان بورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام می‌گیرد. بر اساس این گزارش، شرکت تکین کو در زمینه بازرسی فنی کالا‌های صنعتی، سیستم‌های اندازه‌گیری، مخازن نفتی و نیز حفاظت تاسیسات، ابنیه و مخازن به همراه آزمایش‌های غیرمخرب و رادیوگرافی فعالیت می‌کند و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی سهامدار 57.8 درصد آن محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر