روی خط شرکت ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۹۷

 «جم» از 88 درصد افزایش سرمایه خبر داد: پتروشیمی جم در نظر دارد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه 88 درصدی داشته باشد. شرکت پتروشیمی جم، دیروز از برنامه افزایش سرمایه 88 درصدی این شرکت خبر داد.به گزارش سنا، شرکت پتروشیمی جم برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال را در نظر دارد.«جم» در این اطلاعیه آورده است این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر عمدتا بابت مخارج سرمایه‌ای انجام شده شامل تکمیل پروژه فاز 2 (توسط شرکت فرعی توسعه پلیمر پادجم)، خرید حدود 34 درصد سهام شرکت پتروشمیران در نظر گرفته شده است. همچنین تامین نقدینگی جهت خرید مواد اولیه مورد نیاز و صرفه جویی در هزینه‌های تامین مالی از دیگر مواردی است که در تاریخ هفتم مردادماه سال جاری، به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی، ارایه شده است.از‌سوی دیگر نماد شرکت پتروشیمی جم دیروز به دلیل نوسان بیش از 50 درصد قیمت سهام از سوی ناظر بازار متوقف شد تا در دو روز معاملاتی آینده کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار کند.

 ۴۰ ریال زیان هر سهم «فاذر» طی سه ماه: شرکت آذر آب در دوره سه ماهه منتتهی به ۳۱ خردادماه مبلغ ۴۰ ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده است که از منظر زیانی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است.«فاذر» در سه ماه نخست سال 96 مبلغ 86 ریال زیان شناسایی کرده بود.این شرکت در سه ماه نخست سال مبلغ 100میلیارد ریال سود ناخالص داشت که نسبت به مدت مشابه 42 درصد افزایش داشته است.نکته مهم در خصوص این شرکت شناسایی سود 31میلیارد ریالی طی سه ماه نخست سال است این شرکت در مدت مشابه 22 میلیارد ریال زیان شناسایی کرده بود.  در نهایت فاذر به 39 میلیارد ریال زیان خالص رسیده است که نسبت به دوره مشابه 54 درصد کمتر است.

 بازده ۳۹ درصدی سهام بورس کالا از ابتدای سال: یکی از سهام پر‌بازده این روزهای اخیر سهام بورس کالا بوده است که از ابتدای سال تا‌کنون بازده ۳۹ درصدی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است. این سهم در ابتدای سال در قیمت 4250 ریال معامله می‌شد و دیروز در قیمت 4108 ریال معامله شد. اگرچه سهام به ظاهر با کاهش ارزش همراه شده است اما باید توجه داشت که بورس‌کالا مجمع خود را برگزار کرده و مبلغ 250 ریال سود نقدی برای هر سهم کنار گذاشته است و افزایش سرمایه 38 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته را نیز مصوب کرده است. سهامداران سود نقدی خود را گرفته‌اند و سرمایه‌شان نیز 38 درصد افزایش یافته است. بررسی صورت‌های مالی شرکت نیز بیانگر شرایط روبه رشد این شرکت بزرگ است که خود چندی پیش به جمع شرکت‌های پذیرش شده در بورس اضافه شده است. «کالا» در پایان سال مالی 96 مبلغ 515 ریال سود برای هر سهم محقق کرد و مبلغ 250 ریال آن را تقسیم کرد.  در گزارش سه ماهه نخست سال 97 رشد درآمد عملیاتی شرکت با 86 درصد رشد نسبت به مدت مشابه مبلغ 209 میلیارد ریال محقق شده است و به سود عملیاتی 117 میلیارد ریالی رسیده که 124 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر