بورس آتی سکه بسته نشده است

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۴۳

مدیرعامل بورس کالا گفت: بورس آتی سکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خبر متوقف شدن آن کذب است. به گزارش کالا خبر، حامد سلطانی‌نژاد افزود: بورس آتی سکه یک بازار رسمی و قابل کنترل است و هر بازاری که مدیریت ریسک مشتریان را بر عهده دارد ممکن است محدودیت‌هایی را برای آن اعمال کنیم اما این محدویت‌ها بعد از مدتی برداشته می‌شود. وی ادامه داد: اخذ موقعیت‌های فزاینده خرید و فروش در بازار آتی سکه یکی از همین محدودیت‌هایی است که برای مدتی متوقف می‌شود ولی اتفاق ویژه‌یی در مورد بازار نیفتاده و متوقف شدن کامل بازار یک خبر کذب است.

سلطانی‌نژاد گفت: در همه جای دنیا بازارهای مشتقه ضربه گیر و نوسان گیر بازارهای نقد هستند چون در بازارهای آتی عموم معاملات منجر به تحویل کالا نمی‌شود و این بازارهای مشتقه کمک می‌کند بسیاری از نوسانات بازار خنثی شده و مانع از ورود سفته‌بازان به بازار می‌شود. مدیرعامل بورس کالا افزود: با کنترل بازارهای آتی باید به این بازارهای رسمی جهت دهی شود تا افراد سفته باز به جای اینکه در بازارهای غیر رسمی کار کنند در این بازارهای کنترل شده خرید و فروش کنند و باید از شایعات در مورد این بازارها بپرهیزیم. وی گفت: تقویت بازارهای رسمی و بورس باعث می‌شود تا ما اطلاعات دقیقی در مورد خرید و فروش‌های بازار به دست آوریم و تضعیف این بازارها به ضرر ماست. سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: برنامه‌یی برای بسته شدن بازار آتی سکه نداریم و با تقویت بازارهای آتی رسمی از هرج و مرج بازار جلوگیری می‌کنیم.

ساعت کاری آتی سکه به 3 بعداز ظهر رسید

از سویی دیگر، بورس کالا با انتشار اطلاعیه رسمی از تغییر ساعت شروع جلسه معاملاتی قراردادهای آتی سکه طلا و زعفران خبر داد. به گزارش سنا، مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد: در اجرای مورد یک بند «ب» ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا، امروز اول مرداد ماه ۹۷ ساعت شروع جلسه معاملاتی قراردادهای آتی سکه طلا و زعفران از ساعت ۱۵ خواهد بود. افزون بر این، قراردادهای آتی با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از حراج تک قیمتی با دوره عادی معاملاتی ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر