روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۶۸

 دلایل افزایش سود ۹۶ «شپنا»: شرکت پالایش نفت اصفهان در سال مالی گذشته ۸۹۱ریال سود شناسایی کرد که نسبت به دوره قبل ۵۵درصد افزایش داشت. بر این اساس شرکت «شپنا» در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۶ به ازای هر سهم ۸۹۱ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشت. این شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۵ به ازای هر سهم ۵۷۳ ریال سود محقق کرده بود. این در حالی است که بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد، سود انباشته پایان دوره در سال مالی ۹۶ نسبت به دوره مشابه قبل رشد خیره‌کننده ۱۳۹ درصدی داشته و از ۵ هزار و ۱۴۸ میلیون ریال به ۱۲ هزار و ۲۸۲ میلیون ریال رسیده است. همچنین سود انباشته ابتدای دوره نیز افزایشی ۲۰۳ درصدی را ثبت کرده و در پایان اسفند ۹۶، ۵ هزار و ۱۴۸ میلیون ریال اعلام شده است. افزون بر این، رشد ۳۹ درصدی سود ناخالص، رشد ۲۸درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش ۵۵درصدی سود خالص شرکت نیز از دیگر نکات قابل توجه صورت‌های مالی بود. این در حالی است که مالیات بر درآمد شپنا در سال مالی مورد بررسی ۵۵درصد افزایش یافته و همچنین بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نیز با افزایش ۲۷ درصدی رو‌به‌رو بوده است. نگاهی به آمار تولید و فروش شرکت در سال گذشته نشان می‌دهد که تولید، فروش و مبلغ فروش افزایش یافته است. در حالی تولید شپنا ۱.۵ درصد و فروش آن حدود 3درصد رشد کرده که مبلغ فروش این شرکت پالایشی معادل ۲۸درصد رشد کرده است. این گزارش حاکی است، نماد شپنا در تیر ماه سال جاری با معاملاتی متعادل اما منفی مواجه بوده که باعث شده قیمت سهم از حدود ۴۹۷ تومان تا محدوده‌های ۴۳۰تومان کاهش یابد. بر این اساس روند معاملات تا پایان ۲۳ تیرماه حاکی از خروج سرمایه‌گذاران حقیقی و حمایت حقوقی‌ها از این نماد است به این ترتیب که بیش از ۵۰میلیون سهم در ۱۵روز معاملات با تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی مواجه شده است.

 انتشار تعدیل مثبت معدنی و صنعتی گل‌گهر: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 30 هزار میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت در پایان سال مالی 96 مبلغ 20 هزار و 713 میلیارد و 548 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 690 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 105درصد افزایش داشت. افزون بر این «کگل»  در سال مالی 95 مبلغ 336 ریال سود به ازای هر اختصاص داده بود. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 22هزار و 645 میلیارد و 873 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 بررسی صورت‌های مالی فولاد آلیاژی ایران: شرکت فولاد آلیاژی ایران اطلاعات و صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 4هزار و 990 میلیارد ریال منتشر کرد. این در حالی است که شرکت در پایان سال مالی 96 مبلغ 915 میلیارد و 818 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 184ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 16درصد افزایش داشت. همچنین «فولاژ» در سال مالی 95 مبلغ 158ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داده بود. افزون بر این، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 988 میلیارد و 332 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 افزایش درآمد داده‌پردازی ایران: شرکت داده‌پردازی ایران با انتشار اطلاعیه‌یی در خصوص فعالیت خود در خردادماه توضیح داد. بر این اساس شرکت در یک ماهه منتهی به خرداد 97 مبلغ حدود 9 میلیارد تومان درآمد حاصل از ارائه خدمات و فروش کالا داشته است که نسبت به ماه قبل (4.7 میلیارد تومان درآمد داشته) رشد 90درصدی دارد. همچنین درآمد شرکت از دو محل فروش کالا و ارائه خدمات است که درآمد حاصل از ارائه خدمات وزن بیشتری دارد. خدمات داده‌پردازی، سیستم کاربردی، خدمات آموزشی و شبکه‌های ارتباطی جزو بخش خدماتی هستند که در خرداد ماه همگی رشد قیمتی داشته‌اند. بنابر این گزارش شرکت در سه ماه بهار سال گذشته، مبلغ 17میلیارد و 451 میلیون تومان درآمد داشت، با این وجود در سه ماه بهار سال جاری با کاهش 7درصدی مبلغ 162,333میلیون ریال سودآوری داشته است. بر همین اساس «مداران» در این سه ماه توانست 11درصد بودجه خود را پوشش دهد که البته در دوره مشابه سال قبل هم در همین حدود پوشش داشته است.

 شفاف‌سازی سرامیک‌های صنعتی اردکان: شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان درباره تغییرات با اهمیت در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل توضیح داد. بر این اساس، شرکت درباره تغییرات با اهمیت شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا از شرکت‌های زیرمجموعه خود که مالکیت بیش از ۶۰ درصدی آن را برعهده دارد، توضیح داد. این شرکت تاریخ رویداد را اول تیر ماه سال جاری اعلام کرد. شرح موضوع شامل دلایل رویداد و سهم ناشر از تغییرات در عملکرد شرکت مورد بحث توضیح داده شده است. به این ترتیب «کسرا» اعلام کرد به دنبال افشای اطلاعات در تاریخ ۲۱اسفند ۹۶ در سامانه کدال در خصوص قرارداد چادرملو به میزان 150تن کانستانتره سنگ‌آهن هماتیتی، شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا جهت تحویل مقدار قرارداد مذکور در سال 97 با نرخ میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های 3 ماهه اعلامی در بورس آهن را مورد محاسبه و تعدیل قرار داد و اقدام به راه‌اندازی خط تولید کنسانتره کرده است که از ابتدای تیرماه 97به بهره‌برداری خواهد رسید. در همین خصوص کسرا از توقف خام فروشی در معدن، افزایش حجم تولید و فروش، افزایش حاشیه سود، افزایش صادرات و تغییر شرایط فروش از اعتباری به فروش نقدی خبر داده است.

 

ارسال نظر