روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۹۷

 «وبصادر» درخصوص عملکرد یک ماهه توضیح داد: بانک صادرات گزارش فعالیت یک ماهه خود را منتشر و از کاهش تراز منفی این شرکت در 3ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه خبر داد. بر این اساس بانک صادرات با انتشار اطلاعیه در کدال عملکرد خرداد را تشریح کرد. بر همین اساس جمع درآمد 3ماه نخست سال این بانک مبلغ 23هزار و 980میلیارد ریال اعلام شده است. این درحالی است که شرکت «وبصادر» در این بازه زمانی مبلغ 35هزار و 377میلیارد ریال سود سپرده نیز پرداخت کرده است. در واقع سود پرداختی به سپرده‌گذاران بیش از درآمدی است که نصیب بانک از این محل شده است. با این وجود میزان تراز منفی بانک صادرات نسبت به مدت مشابه کمتر شده است. براساس این گزارش بانک صادرات برای سال مالی 96 مبلغ 151هزار و 341میلیارد ریال درآمد تسهیلات پیش‌بینی کرده بود که با کسر هزینه سود سپرده‌ها به مبلغ 9هزار و 486میلیارد ریال خالص درآمد تسهیلات رسید. با این وجود با لحاظ سایر عوامل به ویژه هزینه‌های عمومی، ‌کارمزد، هزینه مالی و مطالبات مشکوک‌الوصول در نهایت به مبلغ 36هزار و 242میلیارد ریال زیان خالص رسیده است. گفتنی است، پیش‌بینی سود هر سهم «وبصادر» مبلغ 627ریال زیان است. این بانک در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی درآمد تسهیلات اعطایی خود را افزایش و زیان خود را 161ریال کاهش داد تا به مقدار 627 ریال زیان هر سهم برسد.

 رونمایی از یک قرارداد جدید در «حفاری»: شرکت حفاری شمال با انتشار اطلاعیه درخصوص یک قرارداد جدید این شرکت شفاف‌سازی کرد. این درحالی است که «حفاری» در اطلاعیه‌یی از تامین یک دستگاه دکل حفاری HP2000 به همراه خدمات جانبی در میادین شرکت ملی نفت مناطق نفتخیز جنوب به مدت 19ماه خبر داد. براساس این اطلاعیه مبلغ این قرارداد 396میلیارد و 659 میلیون ریال است. همچنین نحوه تسویه این قرارداد به صورت ماهانه و براساس جداول نرخ روزانه و سرویس‌های جانبی است. افزون بر این شرکت حفاری شمال که از ابتدای تیر با تقاضای سنگین از سوی سهامداران همراه شده بود پس از انتشار اطلاعیه شفاف‌سازی در شبکه کدال(5 تیر) مبنی بر عدم تحولات با اهمیت در مسیر اصلاح قیمتی قرار گرفت.

 رونمایی تایدواتر خاورمیانه از تعدیل مثبت شرکت: شرکت حمل و نقل تایدواتر خاورمیانه امروز در اطلاعیه‌یی از افزایش سود خالص این شرکت خبر داد و سود خالص را برای سال مالی 97 از 418میلیارد ریال به 702میلیارد ریال افزایش داد.

بر این اساس «حتاید» در این اطلاعیه علت تعدیل مثبت این شرکت را اینچنین بیان کرده است.

 افزایش سود عملیاتی نسبت به آخرین پیش‌بینی(34درصد) مربوط به افزایش درآمد اجاره تجهیزات و فروش اقلام داغی است.

 افزایش درآمدهای غیرعملیاتی در سرفصل درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از افزایش درآمد حاصل سپرده بانکی و سود مصوب سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه و سایر شرکت‌هاست.

 خالص درآمدهای متفرقه ناشی از فروش دارایی‌های ثابت مشهود از قبیل زمین، ماشین‌آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و اثاثه منصوبات نیز افزایش یافته است.

 مالیات در سال مالی 96 نسبت به آخرین پیش‌بینی کاهش یافته است.

 سهم در 3ماه نخست سال 97 مبلغ 559 میلیارد ریال درآمد داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد رشد داشته است.

 میانگین فروش شرکت در 3ماه نخست سال جاری کمتر از میانگین فروش شرکت در طول سال 96 است.

این درحالی است که تایدواتر خاورمیانه از ابتدای خرداد تاکنون رشد قیمتی بیش از 13درصد داشته و از قیمت 287تومان به 325تومان رسیده است. این شرکت همچنین در گزارش 12ماهه مبلغ 70تومان سود محقق کرده است. این درحالی است که پیش‌بینی سود سال مالی براساس عملکرد واقعی 6 ماهه 41تومان بوده است. افزون بر این در زمینه تغییر مالکیت نیز در مدت مزبور بازیگران بزرگ بازار با حمایت بیشتر خود در اکثر روزهای معاملاتی تغییر مالکیت را در اختیار داشته‌اند.

 شفاف‌سازی «پکرمان» درخصوص آتش‌سوزی: طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر آتش‌سوزی در کارخانه لاستیک بارز شنیده شد. این شرکت با انتشار اطلاعیه‌یی در این زمینه شفاف‌سازی کرد. بر این اساس گروه صنعتی بارز پیرو خبر منتشر شده مبنی بر آتش‌سوزی توضیحاتی را در کدال ارائه داده است. به گفته «پکرمان» بخشی از انبار ضایعات کارخانه در ساعت 12:00 روز سه‌شنبه مورخ 12تیر ماه سال جاری دچار آتش‌سوزی شده که تاثیر مالی با اهمیتی در عملکرد شرکت ندارد. این شرکت همچنین عنوان کرده که انبار مذکور تحت پوشش بیمه بوده و این حادثه هیچ خللی در روند فعالیت شرکت به وجود نیاورده و با گذشت ساعتی کوتاه، کارخانه فعالیت عملیاتی خود را به‌ طور عادی در پیش گرفته است. افزون بر این بررسی سابقه معاملاتی این نماد حاکی از آن است که این شرکت از 5 خرداد ماه تا 9تیر ماه بی‌وقفه در مسیر رشد قرار داشته است. به ‌طوری که از قیمت 250تومان به 328تومان رسیده و بعد از آن نیز تنها 2روز معاملاتی منفی را پشت سر گذاشته است. اما در بحث تغییر مالکیت در روز گذشته حمایت قابل توجه بازیگر حقوقی قابل توجه است. در این زمینه حقوقی‌ها دیروز مالکیت بیش از 94درصد از سهم خرید را در اختیار داشتند. در سمت فروش اما وزن حقیقی‌ها سنگین‌تر بود و 74درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دادند. افزون بر این نکته قابل توجه طی معاملات این سهم مربوط به تغییر مالکیت بیش از یک ماه گذشته است، بررسی این مدت نشان می‌دهد که به استثنای معاملات روز گذشته طی مدت اخیر تغییر مالکیت تماما به نفع بازیگران حقیقی بوده و تقاضای سهام در این گروه بسیار قابل توجه بوده است.

 

ارسال نظر