روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۲۵۰۱۳

 شفاف‌سازی «فخاس» در خصوص تحولات اخیر: شرکت فولاد خراسان با انتشار اطلاعیه‌یی درخصوص تحولات اخیر این شرکت شفاف‌سازی کرد. در همین خصوص مدیرعامل این شرکت از بهسازی کوره و تعمیر اساسی ترانس کوره واحد فولاد‌سازی شماره یک خبر داده است. گفتنی است که واحد فولادسازی شماره یک، واحد تولید میانی است که شمش مورد نیاز واحد نورد را تامین می‌کند. همچنین در این شفاف‌سازی آمده است، مبلغ درآمد عملیاتی مستقیم ذکر شده مربوط به شمش مازاد فروش رفته واحد فولاد‌سازی شماره یک در سال ١٣٩۶ بوده است. بر اساس این گزارش، «فخاس» اعلام کرده است، با توجه به افزایش راندمان واحد فولاد‌سازی شماره یک پس از اجرای بهسازی، پیش‌بینی افزایش تولید واحد فولاد‌سازی شماره 2 در طول سال ١٣٩٧، فروش آهن اسفنجی مازاد واحدهای احیای مستقیم و برنامه شرکت برای تامین بخشی از شمش مورد نیاز واحد نورد از محل خدمات کارمزدی، پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده‌یی از کاهش تولید و فروش شمش از منابع فوق تامین شود. این در حالی است که شرکت فولاد خراسان که امروز نیز با صف خرید از سوی سهامداران همراه بود از تاریخ 16فروردین ماه تاکنون در تمام روزهای معاملاتی روند صعودی داشته است و طی مدت مزبور رشد قیمتی حدود 30درصد را به ثبت رسانده است. همچنین بررسی تغییر مالکیت «فخاس» نیز در یک ماه اخیر حاکی از حمایت قابل توجه بازیگران بزرگ بازار دارد، به‌طوری که در اکثر روزهای معاملاتی حقوقی‌ها در نقش خریدار فعالیت بیشتری داشته‌اند.

 رشد ۴۰درصدی فروش «شپاس»: عملکرد ماهانه شرکت نفت پاسارگاد منتشر شد. بر همین اساس این شرکت در زمینه فروش در سه ماهه نخست سال 40درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشته است. علاوه بر این شرکت «شپاس» در فروردین ماه مبلغ 1985میلیارد ریال، اردیبهشت ماه مبلغ 9191 میلیارد ریال و در خردادماه 2755میلیارد ریال فروش داشته است. براساس اطلاعات منتشر شده، این شرکت در سه ماه نخست سال مبلغ 5601میلیارد ریال درآمد داشته است. در همین زمینه نرخ قیر 100/85 فله در 3 ماه سال 96 مبلغ 814هزار تومان و در 3ماه نخست سال جاری به مبلغ یک میلیون و 310 هزار تومان رسیده است. همچنین نرخ قیر70/60مورد استفاده در آسفالت در 3ماه نخست سال گذشته مبلغ یک‌میلیون و 300هزار تومان بوده که در 3ماه نخست سال جاری به یک میلیون و 315هزار تومان رسیده است. براساس این گزارش «شپاس» در گزارش 9 ماهه مبلغ 14074 میلیارد ریال فروش داشته که به سود عملیاتی 824میلیارد ریالی دست یافته و در نهایت سود خالص شرکت بالغ بر 493میلیارد ریال شده است.

 انتشار آمار ماهانه «قپیرا»: شرکت قند پیرانشهر با انتشار اطلاعیه، گزارش عملکرد خرداد ماه خود را منتشر کرد. بر این اساس شرکت «قپیرا» در خردادماه مبلغ 225میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش داشته است و مجموع درآمد 11ماهه این شرکت به 1932میلیارد ریال رسیده است. (سال مالی شرکت 31 تیرماه 97 است). براساس آمارهای منتشر شده رشد فروش قند پیرانشهر در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل 16درصد رشد داشته است. همچنین درآمد حاصل از فروش شرکت در فروردین ماه مبلغ 40میلیارد ریال و در اردیبهشت ماه سال جاری 179میلیارد ریال بوده که با رشد قابل توجهی در اردیبهشت همراه بوده است. علاوه بر این، «قپیرا» برای سال جاری مبلغ 2173میلیارد ریال درآمد عملیاتی و مبلغ 192میلیارد ریال سود خالص پیش‌بینی کرده است. از سوی دیگر این شرکت در گزارش 9ماهه مبلغ 1528میلیارد ریال درآمد داشته، که منجر به شناسایی سود خالص 169میلیارد ریالی شده است. این در حالی است که ذکر این نکته ضروری است که نرخ خریـد چغندر بهاره در سال زراعی 96-95 هرکیلوگرم 3091ریال مبنای محاسـبه عیار 16بوده که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور نرخ خریـد چغنـدر بهاره برای سال زراعی آتی 97-96 هرکیلوگرم 2712ریال مبنای محاسبه عیار به اضافه 410ریال مقطوع به عنوان کمک کرایه شده است. همچنین به ازای هر تن چغندر بهاره تحویلی در سال زراعی آتی میزان 2کیلوگرم قند یا شکر به قیمت هر کیلوگرم 7500ریال و همچنین 20کیلوگرم تفاله خشک به قیمت هر کیلوگرم 1200ریال به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

  آمار تولید و فروش بهاری پتروشیمی پارس: شرکت پتروشیمی پارس در یک ماهه منتهی به پایان خرداد ماه بیش از ۲۴۹هزار تن انواع محصول تولید کرد. بر این اساس شرکت با سرمایه ثبت شده ۶ هزار میلیارد ریال گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خرداد امسال را برای سال مالی پایان اسفند ۹۷ منتشر کرد. همچنین «پارس» در یک ماهه خرداد ماه بیش از ۲۴۹هزار تن انواع محصول تولید کرد که اتان با حجم تولید ۱۰۵ هزار تن در این مدت بیشترین حجم تولید را ثبت کرد. افزون بر این، این شرکت در دوره یک ماهه خرداد بیش از ۵هزار و ۵۷۱میلیون ریال انواع محصول خود را به فروش رساند که استایرن منومر بیشترین مبلغ فروش را از آن خود کرد. همچنین بیشترین حجم فروش هم در این مدت متعلق به اتان با فروش بیش از ۷۸هزار تن بود. در ادامه این گزارش پتروشیمی پارس عملکرد دوماهه منتهی به پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ را نیز منتشر کرده است. این شرکت در دو ماهه مذکور بیش از ۶۱۹ هزار تن انواع محصول تولید کرد. در میان انواع محصولات پارس، اتان با تولید بیش از ۲۶۱هزار تن بیشترین حجم را به خود اختصاص داد. همچنین پارس طی دو ماهه مورد بررسی بالغ بر ۱۱هزار و ۹۸۸میلیون ریال انواع محصول خود را به فروش رساند که استایرن منومر بیشترین مبلغ فروش و اتان با فروش بیش از ۲۵۴ هزار تن بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص دادند. به استناد جدول آمار تولید و فروش سه ماهه، این شرکت بالغ بر ۸۶۸ هزار تن انواع محصول تولید کرده که همچون دوره‌های گذشته اتان با تولید ۳۶۷ هزار تن در صدر تولیدات قرار گرفت. پارس در سه ماهه ابتدایی ۹۷ در مجموع ۱۷هزار و ۵۶۰ تن انواع محصول خود را به فروش رساند که بررسی آمارها نشان می‌دهد استایرن منومر بیشترین مبلغ فروش و اتان بیشترین حجم فروش را داشته است.

 

ارسال نظر