روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۸۹

 رشد سودآوری «فملی»: شرکت ملی مس ایران گزارش عملکرد یک ماه اخیر خود را در شبکه کدال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت «فملی» در دوره یک ماهه منتهی به 31 خردادماه، از محل فروش محصولات خود مبلغ 12 هزار و 713 میلیارد ریال درآمد داشته است. این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده این شرکت در عملکرد 3 ماهه مبلغ 24 هزار و 320 میلیارد ریال درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57درصد رشد داشته است. افزون بر این شرکت ملی مس ایران که در سال گذشته عملکرد قابل توجه از نظر رشد قیمتی به همراه داشت، در سال جاری نیز با توجه به رشد نرخ دلار و قیمت جهانی مس توانست در سه ماهه عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

 عملکرد مثبت «فزرین» در خردادماه: شرکت زرین معدن آسیا گزارش عملکرد خردادماه خود را منتشر کرد. همچنین شرکت «فزرین» در ماه خرداد 109 تن کنسانتره سرب تولید و 320 تن را به فروش رسانده است. بر همین اساس نرخ فروش هر تن کنسانتره سرب 75هزار و 536 میلیارد ریال است که نسبت به ماه قبل رشد 66درصدی دارد. افزون بر این، شرکت زرین معدن آسیا همچنین 8هزار و 537 تن کنسانتره روی تولید و 6هزار و 687 تن را به فروش رسانده است. نرخ فروش هر تن کنسانتره روی با کاهش 17درصدی نسبت به ماه قبل به 12هزار و 633میلیارد ریال رسیده است. این در حالی است که زرین معدن آسیا اعلام کرده است که مبلغ فروش خردادماه این شرکت 108661 میلیون ریال است. بر اساس این گزارش، «فزرین» مقدار تولید کنسانتره سرب در سه ماهه ابتدای سال جاری را 413 تن و مقدار فروش را 706 تن اعلام کرده است. بر همین اساس مقدار تولید و فروش کنسانتره روی به ترتیب 15316 و 13734 تن بوده است که تولید افزایش اندک یک درصدی و فروش کاهش 7 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است. در نهایت مجموع فروش شرکت نشان می‌دهد، این مولفه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 42درصد داشته است.

 شفاف‌سازی گروه دارویی برکت: شرکت گروه دارویی برکت درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم توضیح داد. بر این اساس شرکت با سرمایه 3 هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ شفاف‌سازی اعلام کرد. این شرکت بورسی درباره کاهش ۱۹۴ هزار و ۷۴ میلیون ریالی هر سهم این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ توضیح داد. در همین حال، «برکت» سود خالص پیش‌بینی شده قبلی شرکت را ۸۱۳ هزار و ۳۹۵ میلیون ریال اعلام کرده بود که در گزارش جدید این رقم با کاهش ۲۳درصدی مواجه شده است. سود خالص پیش‌بینی شده فعلی این شرکت ۶۱۹ هزار و ۳۲۱ میلیون ریال نیز اعلام شده است. این در حالی است که شرکت گروه دارویی برکت علت تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم را کاهش سود شرکت عمدتا ناشی از کاهش سود شرکت‌های فرعی و افزایش هزینه مالی اعلام کرد.

 بررسی عملکرد «شرانل»: شرکت نفت ایرانول گزارش عملکرد یک ماهه خود را منتشر کرد. بر مبنای این گزارش «شرانل» در خرداد ماه مبلغ 119میلیارد تومان فروش داشته که این رقم نسبت به ماه گذشته 11درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین فروش شرکت در فروردین ماه 58 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و در اردیبهشت ماه به 133 میلیارد تومان رسیده است. در مجموع شرکت در سه ماهه ابتدایی سال مالی 97، مبلغ 310میلیارد و 815 تومان فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 34درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی «شرانل»، مقدار فروش کل شرکت نسبت به ماه گذشته کاهش 14درصدی داشته، این در حالی است که 3 ماهه ابتدایی سال مالی 97، مقدار فروش با افزایش 9درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. همچنین مقدار فروش انواع روانکار به عنوان محصولات اصلی شرکت که سهم 90درصدی در مبلغ فروش دارند در خرداد ماه 42 هزار مترمکعب، در اردیبهشت ماه 50 هزار مترمکعب و در فروردین ماه 22 هزار مترمکعب بوده است. گفتنی است، شرکت نفت ایرانول، بعد از برگزاری مجمع عمومی سالانه و با تقسیم سود 100 تومانی به ازای هر سهم با رشد 17درصدی بازگشایی شد و بعد از آن (29 خرداد سال جاری)، با استقبال سهامداران و اقبال خوش صنعت فرآورده‌های نفتی توانست در مسیر صعودی حرکت کند. نکته قابل توجه در خصوص این سهم موضوع تغییر مالکیت آن است، به نحوی که در اکثر روزهای معاملاتی ماه خرداد، سهامداران حقیقی با تحرک بیشتری در سمت خرید حضور داشته‌اند.

 شفاف‌سازی «ثاخت» در خصوص یک مزایده: شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در خصوص مزایده پروژه سعدی اقدام به شفاف‌سازی کرد. به گزارش سنا، مدیرعامل این شرکت در نامه‌یی به اداره نظارت بر ناشران بورسی بیان کرده که پاکت‌های مزایده بازگشایی و برنده آن نیز مشخص شده است. این در حالی است که شرکت اعلام کرده، با توجه به اینکه مزایده به صورت 10درصد نقد و 90درصد از طریق تهاتر یا املاک مورد تایید شرکت بوده، لیست املاک توسط برنده مزایده به شرکت معرفی شده و «ثاخت» در حال پیگیری آن است. همچنین شرکت در این اطلاعیه آورده است که فروش پروژه سعدی شیراز تاکنون محقق نشده و در گزارش فعالیت ماهانه اصلاحی، درآمدها و بهای تمام شده صحیح منظور شده است. از سوی دیگر این شرکت در زمینه سابقه معاملاتی در 10روز معاملاتی اخیر در سه روز روند مثبت داشته است، با این وجود در آخرین روز معاملاتی (6تیر) با فروش سنگین سهام از سوی بازیگر حقوقی و تحرک قابل توجه بازیگران حقیقی در سمت خرید همراه شد.

 

ارسال نظر