نماینده سازمان بورس، عضو کمیته فنی هیات خدمات مالی اسلامی شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۴۹

سی‌و‌دومین جلسه شورای هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) به میزبانی کویت با انتخاب اعضای جدید کمیته فنی هیات خاتمه یافت. به گزارش سنا، مطابق با ماده 29 اساسنامه هیات خدمات مالی اسلامی، اعضای کمیته فنی برای یک دوره سه ساله انتخاب می‌شوند و بدین‌ترتیب، تا آوریل 2021 در این سمت باقی می‌مانند. در همین راستا، جعفر جمالی عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به‌عنوان نماینده سازمان بورس، به اتفاق آرای اعضای شورا و همچنین حکم رسمی بلولاوال دانباتا دبیر هیات خدمات مالی اسلامی، به‌عنوان عضو جدید کمیته فنی انتخاب شد. براساس این گزارش، کمیته فنی مهم‌ترین رکن تخصصی هیات خدمات مالی اسلامی است که بر کلیه کارگروه‌های حرفه‌یی هیات مذکور نظارت دارد؛ وظایف اعضای کمیته فنی و حدود اختیارات آنها در بخش چهارم از آیین‌نامه اجرایی هیات خدمات مالی اسلامی و همچنین ماده 30 اساسنامه هیات مزبور احصا شده است.

ازجمله وظایف این کمیته فنی، تدوین پیش‌نویس استانداردها و ضوابط فعالیت در حوزه خدمات مالی اسلامی جهت ارائه و پیشنهاد به شورا برای تصویب و به‌کارگیری و همچنین بررسی و اتخاذ نظر درمورد دستاوردهای کارگروه‌های داخلی هیات خدمات مالی اسلامی در سه حوزه بازار سرمایه، بازار پول و بیمه اعلام شده است.

یکی دیگر از وظایف این کمیته تخصصی، تعامل با نمایندگان کمیته فقهی جهت تبادل دانش و تخصص مالی در حوزه مربوطه برای جمع‌بندی و اتخاذ تصمیم توسط شوراست. هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB)، سازمانی است که مطابق با استاندارهای بین‌المللی، ثبات و هماهنگی صنعت خدمات مالی را در بازارهای مالی اسلامی ارتقا می‌‌بخشد. انتشار استانداردهای جهانی و اجرای این اصول در صنایع مالی که شامل بازار پول، بازار سرمایه و بخش بیمه می‌شود، از وظایف اصلی این سازمان است. همچنین انجام تحقیقات و ارائه پیشنهادات جدید در بازارها و در حوزه صنعت مالی و برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها برای قانونگذاران و سهامداران عمده صنعت، از فعالیت‌های عمده این سازمان به‌شمار می‌‌رود.

 

ارسال نظر