روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۴۰

 کسب 23میلیارد ریال سود واگذاری «وبیمه»: سرمایه‌گذاری صنعت بیمه صورت وضعیت پرتفوی یک‌ماهه منتهی به 31 اردیبهشت ماه 97 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 750میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار عملکرد یک‌ماهه خود اعلام کرد در دوره یک‌ماهه یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل 129میلیارد و 999میلیون ریال و مبلغ معادل 153میلیارد و 356میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل 23میلیارد و 357میلیون ریال سود کسب کرد. این شرکت دوره یک‌ماهه یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را بهای تمام شده معادل 7میلیارد و 31میلیون ریال خریداری کرد. همچنین «وبیمه» در ابتدای دوره یک‌ماهه یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل 111میلیارد و 619میلیون ریال و ارزش بازار معادل 97میلیارد و 544میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بر این اساس بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی دوره یک‌ماهه معادل 840میلیون ریال کاهش یافت و در پایان دوره به مبلغ 110میلیارد و 779میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن نیز معادل 708میلیون ریال افزایش یافت و در پایان دوره معادل 98میلیارد و 252 میلیون ریال محاسبه شد.

 تعدیل مثبت ۴۰درصدی سود بانک ملت: بانک ملت درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ شفاف‌سازی کرد. همچنین این بانک در اطلاعیه‌یی درباره تعدیل مثبت ۴۰درصدی سود اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کرد. بر این اساس «وبملت» در حالی سود خالص پیش‌بینی شده قبلی را برای سال مالی ۲۹ اسفند ۹۶ مبلغ ۱۳۸میلیون ریال اعلام کرده بود که در گزارش جدید سود خالص پیش‌بینی شده فعلی را به ۱۹۴میلیون ریال افزایش داد. از سوی دیگر این بانک علت تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم را ناشی از اجرای مفاد نامه پاسخ به پرسش‌های فنی کمیته فنی سازمان حسابرسی در خصوص تغییرات نرخ ارز در اواخر سال 1396 در بازار آزاد ارز اعلام کرد که در نهایت منجر به اعلام نرخ یکسان ارز در تاریخ 20 فروردین ماه 1397 توسط بانک مرکزی شد. بر همین اساس تغییرات نرخ ارز قابل دسترس پس از تاریخ ترازنامه به عنوان رویداد تعدیلی در تهیه صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ محسوب شده و از این بابت مبلغ 11هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال سود تسعیر شناسایی و در صورت‌های مالی افشا شده است.

 اعلام تعدیل سود 96 «کروی»: شرکت توسعه معادن روی اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 2هزار و 413میلیارد و 950میلیون ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 معادل یک‌هزار و 202میلیارد و 332میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 498ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 102درصد افزایش داشت. افزون بر این، «کروی» در سال مالی 95 به ازای هر سهم 247 ریال سود محقق کرده بود. بر این اساس سود خالص دوره نیز به سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 2هزار و 582میلیارد و 573میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 انتشار اطلاعات 12ماهه «کی‌بی‌سی»: شرکت کی‌بی‌سی اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 240هزار میلیون ریال منتشر کرد. علاوه بر این شرکت کی‌بی‌سی با انتشار عملکرد 12ماهه سال مالی 96 معادل 121میلیارد و 472 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 506ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 57 درصد کاهش داشت. افزون بر این «کی‌بی‌سی» در سال مالی 95 به ازای هر سهم یک‌هزار و 178 ریال سود محقق کرده بود. شایان ذکر است به سود خالص دوره نیز به سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 294میلیارد و 793میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. بر اساس این گزارش، شرکت درباره دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به پایان اسفند 96 را نسبت به اطلاعیه قبلی این‌گونه اعلام کرد: مبلغ 81 هزار و 693 میلیون ریال درآمد با نظر حسابرس قانونی شرکت در تعدیلات سنواتی منظور شد.

 افزایش سود «شپنا»: شرکت پالایش نفت اصفهان اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 20هزار میلیون ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار عملکرد 12ماهه سال مالی 96 معادل 17هزار و 589میلیارد و 73میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 879ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 53درصد افزایش داشت. افزون بر این «شپنا» در سال مالی 95 به ازای هر سهم 573 ریال سود محقق کرده بود. بر همین اساس به سود خالص دوره نیز به سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 11هزار و 965میلیارد و 709 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 نفت گاز در صدر تولیدات «شبریز»: شرکت پالایش نفت تبریز با سرمایه ثبت شده ۳هزار و ۸۸۴ میلیارد و۲۱۱ میلیون ریال گزارش فعالیت یک ماهه اردیبهشت را منتشر کرد. همچنین، شرکت در اردیبهشت ماه ۵۴۵ هزار و ۸۸۵ متر مکعب انواع محصول تولید کرد. افزون بر این، نفت گاز با تولید ۲۰۳ هزار و ۸۱۲ تن در صدر تولیدات این شرکت در ماه گذشته قرار گرفت. همچنین «شبریز» در دو ماهه منتهی به پایان اردیبهشت سال ۹۷ بیش از یک میلیون ۹۰ هزار متر مکعب انواع محصول تولید کرد که بازهم نفت گاز با تولید ۴۰۳ هزار متر مکعب در صدر تولیدات این شرکت نشست. بر اساس این گزارش، این پالایشگاه بورسی در پایان گزارش عملکرد ماهیانه خود اعلام کرده است به علت قطعی نبودن و در دسترس نبودن نرخ‌ها مبالغ فروش اعلام نمی‌شود.

 

 

ارسال نظر