روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۷۰

 شفاف‌سازی «ثاخت» درباره اتمام یک تعهد: شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان درباره اتمام تعهدات قبلی سال مالی منتهی به پایان شهریور ۹۷ توضیح داد. بر این اساس، ثاخت اعلام کرده است: تسهیلات بانک اقتصادنوین در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری تسویه شده است. مبلغ این تعهد ۴۰۰ هزار میلیون ریال است. همچنین این شرکت درباره شرح موضوع طرف تعهد و رویه تسویه اعلام کرده است: تسویه تسهیلات بانک اقتصادنوین توسط شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (سهامدار عمده) انجام شده است. در مقابل آن طبق مذاکرات اولیه انجام شده بخشی از سهام شرکت آریا عمران پارس به این شرکت واگذار می‌شود.

 توضیحات «شپنا» درباره صورت‌های مالی ۱۲ماهه: مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به سوالات سازمان بورس پاسخ داد. به گزارش سنا، اداره نظارت بر ناشران بورس در نامه‌یی خطاب به مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، درباره ابهامات صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ سوالاتی را مطرح کرده بود که این شرکت در اطلاعیه‌یی اقدام به شفاف‌سازی کرد. لطفعلی چاوشی درباره افزایش هزینه‌های فروش، عمومی و اداری اعلام کرد: مطابق تبصره بند الف ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ و جدول منضم به این آیین‌نامه که اخیرا در اختیار شرکت قرار گرفته است، پرداخت کل عوارض آلایندگی بر عهده شرکت‌های آلاینده قرار داده شده است؛ در حالی که در سال ۹۵، عوارض آلایندگی فروش فرآورده‌های یارانه‌پذیر در قالب یارانه اعطایی دولت و از طرف شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی جبران می‌شد. همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های فوق در سال ۹۶ در مقایسه با سال‌های قبل و همچنین در قیاس با ۹ ماهه اول سال ۹۶ شده است. این شرکت اعلام کرده است: بابت این سرفصل در گزارش منتهی به پایان اسفند ۹۶، رقمی بالغ بر یک هزار و ۱۱۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال هزینه منظور شده است. در ادامه این نامه، شرکت پالایش نفت اصفهان درباره درآمدهای عملیاتی توضیح داد. شپنا اعلام کرده است: در گزارش ۱۲ ماهه رقمی بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال بابت ۲ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۹۶ مترمکعب نفت کوره تحویلی به امور بین‌الملل وزارت نفت درآمدی منظور نشده و فقط در گزارش تفسیری به آن اشاره شده است. این شرکت همچنین درباره سایر درآمدهای عملیاتی تاکید کرد: بخش عمده‌یی از این درآمد مرتبط با یارانه حمل نفت خام است که در ۹ ماهه سال ۹۶ بر مبنای هر لیتر ۹۸ ریال محاسبه شده است که با ابلاغ نرخ‌های جدید، رقم آن به ازای هر لیتر ۱۰۷ریال محاسبه و به همین دلیل درآمد این سرفصل افزایش داشته است.

 سایپا گزارش ۱۲ماهه منتشر کرد: شرکت سایپا اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل ۳۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال منتشر کرد. همچنین شرکت سایپا با انتشار عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 معادل ۱۰هزار و ۶۵ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال زیان خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۵۶ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل از سود به زیان رسید. افزون بر این خساپا در سال مالی 95 به ازای هر سهم ۱۹۳ریال سود محقق کرده بود. خاطرنشان می‌شود؛ به زیان خالص دوره نیز زیان انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 7هزار و ۸۷۸ میلیارد و ۸۹۱میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 «فایرا» تعدیل مثبت ۷۷درصدی اعلام کرد: شرکت آلومینیوم ایران تعدیل مثبت ۷۷درصدی اعلام کرد. بر این اساس، شرکت با سرمایه ثبت شده ۵هزار و ۱۹۷میلیارد و ۸۳۱میلیون ریال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷ تعدیل مثبت اعلام کرد. فایرا در اطلاعیه‌یی با عنوان تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم اعلام کرده است: سود خالص پیش‌بینی شده قبلی شرکت ۳۵۳ هزار و ۵۳۷ میلیون ریال پیش‌بینی شده است که در گزارش جدید به ۶۲۶ هزار و ۴۹۲ میلیون ریال افزایش یافت. این شرکت علت تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم به میزان ۷۷درصد را ناشی از افزایش نرخ فلزات بورس لندن (lme) اعلام کرده است.

 نگاهی بر عملکرد سال 96 «وتوکا»: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه 2هزار و 600 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار عملکرد 12ماهه سال مالی گذشته خود اعلام کرد: در سال مالی 96 مبلغ 283میلیارد و 690 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 109ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 31درصد کاهش داشت. بر این اساس «وتوکا» در سال مالی 95 مبلغ 157ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. به سود خالص دوره سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ 689میلیارد و 252میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 افزایش 195درصدی عملکرد «خاهن» در سال 96: شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران اطلاعات و صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه یک‌هزار و 461 میلیارد و 298میلیون ریال منتشر کرد. همچنین شرکت آهنگری با انتشار عملکرد 12ماهه سال مالی گذشته خود اعلام کرد: در سال مالی 96 مبلغ 295 میلیارد و 155 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 245ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 195درصد افزایش داشت. «خاهن» در سال مالی 95 مبلغ 83ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. بر این اساس به سود خالص دوره سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ 295میلیارد و 155میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 

 

ارسال نظر