روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۱۲

 عرضه صکوک اجاره 920 میلیارد ریالی صبا نفت: صکوک اجاره 920 میلیارد ریالی شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت (سهامی خاص) در هفته جاری از طریق شرکت فرابورس ایران به مدت سه روز کاری با روش حراج عرضه می‌شود. غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی، با اعلام این خبر به سنا افزود: با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت واسط مالی فروردین دوم (با مسوولیت محدود) به عنوان ناشر، اقدام به انتشار صکوک اجاره به مبلغ 920 میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران برای خرید نقدی یک قطعه زمین و یک باب ساختمان (هر دو واقع در تهران) از بانی اوراق (شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت) و اجاره به شرط تملیک آنها به وی می‌کند. مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق 4 ساله و با نرخ اجاره‌بهای 15درصد است که این اجاره‌بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. ابوترابی درخصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق اظهار داشت: ضامن این اوراق، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف (سهامی‌عام) است. شرکت تامین سرمایه بانک مسکن (سهامی‌خاص) نیز مسوولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی این اوراق را برعهده دارد. وی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی فروردین دوم (ناشر) به وکالت از خریداران اوراق، دارایی‌های مبنای انتشار اوراق را که شامل یک قطعه زمین و یک باب ساختمان (هر دو واقع در تهران) است از شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت (بانی) خریداری و سپس آنها را به‌صورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌کند. تاکنون، هفت مورد تامین مالی در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه صورت گرفته که یک مورد سررسید شده و مابقی در حال معامله است.

 اختصاص 187 ریال سود به‌ازای هر سهم حفاری شمال: شرکت حفاری شمال اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 2 هزار و 605میلیارد و 405 میلیون ریال منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت در پایان دوره 9 ماهه سال مالی 96 با سرمایه معادل 2هزار و 605 میلیارد و 405میلیون ریالی موفق به کسب مبلغ 487 میلیارد و 880میلیون ریال سود خالص شد و بر این اساس مبلغ 187 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 34درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین، «حفاری» در دوره 9 ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 283ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرده بود. این در حالی است که، با اضافه شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره درنهایت مبلغ یک هزار و 784میلیارد و 481 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره یک‌ساله در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 انتشار عملکرد سال مالی 96 داروسازی ابوریحان: شرکت داروسازی ابوریحان اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 12 ماهه منتهی به 29اسفند ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 288میلیارد ریال منتشر کرد. افزون بر این، شرکت در پایان دوره 12 ماهه منتهی به پایان سال مالی 96 با سرمایه معادل 288 میلیارد ریالی موفق به کسب مبلغ 374میلیارد و 853 میلیون ریال سود خالص شد و بر این اساس مبلغ یک هزار و 302 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 51درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس این گزارش، «دابور» در دوره سال مالی قبل مبلغ 2 هزار و 652 ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرده بود.

 نگاهی بر عملکرد یک‌ساله «کفرا»: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 372میلیارد و 886میلیون ریال منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت در پایان سال مالی 96 با سرمایه 372 میلیارد و 886میلیون ریالی موفق به کسب مبلغ 284میلیارد و 162میلیون ریال سود خالص شد و بر این اساس مبلغ 762 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 175درصد افزایش نشان می‌دهد. افزون بر این، «کفرا» در 12 ماهه سال مالی قبل مبلغ 277ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرده بود.

 

ارسال نظر