افت 3 واحدی شاخص فرا بورس در هفته اول اردیبهشت

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۷۵۲

در نخستین هفته اردیبهشت امسال در پی دادوستد 853 میلیون ورقه بهادار به ارزش 7هزار و 415میلیارد ریال در 149هزار نوبت معاملاتی، حجم و تعداد دفعات معاملات بازارهای 9 گانه فرابورس طی یک هفته کاری به ترتیب رشد 11,35درصدی را به همراه داشت و در مقابل ارزش دادوستدها نسبت به هفته گذشته 18درصد کاهش یافت.

همچنین در این مدت درحالی بازار اول فرابورس با 37,45 درصد افت در حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شد که در بازار دوم رشد 9,68درصدی در حجم و ارزش دادوستدها رقم خورد. بدین‌ترتیب معامله‌گران سهام در بازار اول فرابورس به جابه‌جایی 37میلیون سهم به ارزش 64 میلیارد ریال اقدام کردند و بازار دوم نیز میزبان دست به دست شدن 367میلیون سهم به ارزش 986میلیارد ریال بود.

به گزارش تسنیم، ‌در بازار پایه فرابورس هم در هفته منتهی به هفتم اردیبهشت‌ ماه رشد 22,34درصدی حجم و ارزش معاملاتی به ثبت رسید که تابلو الف با حدود 90درصد رشد در حجم و ارزش مبادلات در صدر این بازار قرار گرفت.

در مجموع در بازار پایه طی هفته گذشته معامله‌گران شاهد دادوستد 422میلیون سهم بودند که این حجم از مبادلات، ارزش 642 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

از سوی دیگر نگاهی به مبادلات اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد که طی 5 روز کاری هفته‌یی که پشت سر گذاشتیم 27میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 5 هزار و 700میلیارد ریال در این بازار دست به دست شده است.

در این بازار، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با افت حجم و ارزش مبادلاتی روبه‌رو شدند. این درحالی است که استقبال خریداران و فروشندگان از اوراق تسهیلات مسکن با مبادله 400هزار ورقه تسه به ارزش 239میلیارد ریال موجب شد، حجم و ارزش معاملات هفتگی اوراق تسه به ترتیب 55 و 50 درصد افزایش یابد. همچنین شاخص کل فرابورس ایران نسبت به آخرین روز کاری هفته پیش با 3واحد کاهش مواجه شد و در ارتفاع 1060واحدی مبادلات این هفته را خاتمه بخشید.

این گزارش می‌افزاید: در هفته‌یی که سپری شد همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام به رقم یک ‌هزار و 472میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه محصولات شیمیایی بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت.

ارزش معاملات در این گروه 219میلیارد ریال بود که 15درصد از ارزش کل معاملات را شامل می‌شد.

 

ارسال نظر