بازار‌های آسیایی در مدار مثبت

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۵۹۷

شاخص‌های آسیایی در دومین روز معاملاتی هفته با روند رو به رشد همراه شدند و بیشترین میزان افزایش را نسبت به ماه ژانویه به ثبت رساندند.

به گزارش سنا، کاهش تحریم‌های امریکا علیه شرکت‌های روسی به خصوص شرکت تولید آلومینیوم روسال موجب افت تب رشد قیمت این فلز اساسی در بازارهای جهانی شد. علاوه بر این افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار ژاپن و کاهش قیمت ین در این کشور به ثبت رسید در حالی که قیمت سهام در بازارهای هنگ‌کنگ و استرالیا با افزایش همراه شد.

همچنین قیمت سهام شرکت‌ها در بازار چین رشد کرد در حالی که دولت این کشور سیاست‌های اقتصادی خود را تسهیل کرده است. در بازار کره‌جنوبی نیز گزارش ناامید‌کننده شرکت نیمه هادی Hynix موجب افت شدید شاخص‌ها در این کشور شد.

در این بین قیمت سهام شرکت روسال بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در روسیه با افزایش 30درصدی در بازار هنگ‌کنگ رو‌به‌رو شد.

همچنین قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی در پی فشار گزارش‌های منفی عملکرد، افت بسیار شدیدی را بر سهام این شرکت‌ها وارد کرد. در این میان شاخص تاپیکس با رشد 1.1درصدی رو‌به‌رو شد و شاخص اس‌اند پی استرالیا با رشد 0.7درصدی مواجه شد در حالی که کاسپی کره جنوبی افت شدید 0.3درصدی را از آن خود کرد. بورس هنگ‌کنگ با افزایش یک‌درصدی شاخص اصلی همراه شد. شاخص شانگهای نیز رشد 1.8درصدی را از آن خود کرد.

 

 

ارسال نظر