کاهش مجدد شاخص

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۰۹

گروه بورس   

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات دیروز با کاهش 194 واحدی همراه شد و رقم 94 هزار و 299 واحد را به خود اختصاص داد.

بر این اساس، دماسنج بازار فرابورس نیز با کاهش

4 واحدی، رقم 1055 واحد را تجربه کرد. این درحالی است که به اعتقاد برخی کارشناسان نبود نقدینگی برای خرید سهام در داد و ستد‌‌های این روز‌های بازار در کنار عواملی همانند سایه سنگین ریسک‌های سیستماتیک در بورس کشور و ابهام قیمتی در چشم‌انداز بازار ارز می‌توانند منجر به آهسته برداشته شدن گام‌های بازار سهام و اصلاح مجدد قیمتی سهم‌ها شود. بر این اساس، در بازار دیروز فرآورده‌های نفتی، شیمیایی‌ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. همچنین، در معاملات روز گذشته سرمایه‌گذاران بورس تهران بیش از

486 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش مبادلات دیروز بیش از یک هزار و 449 میلیارد ریال بود که در 36 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. افزون بر این، در بازار روز دوشنبه فرآورده‌های نفتی، شیمیایی‌ها و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. براساس این گزارش، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فیبر ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، ایرکا پارت صنعت، معدنی دماوند، چرخشگر، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس و ایران ارقام بود. در مقابل نمادهای صنعتی بهشهر، کارخانجات داروپخش، کشت و صنعت پیاذر، سرامیک‌های صنعتی اردکان، صنایع کاغذ‌سازی کاوه، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران و سرمایه‌گذاری بوعلی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند. علاوه بر این، در بازار دیروز سرمایه‌گذاران برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام آلومینیوم ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و سنگین‌ترین صف‌های خرید را ثبت کردند. این درحالی بود که در سوی دیگر بازار، گروهی از سرمایه‌گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق صکوک گل‌گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران خارج شوند. به گزارش سنا، در بازار دیروز نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ارتباطات سیار، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و گل‌گهر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر 194 واحد نزولی شود و به رقم 94 هزار و 299 برسد. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، خدمات انفورماتیک و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند. در پایان معاملات نیز حق تقدم گل‌گهر با معامله بلوکی 40 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با معامله 225 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

ارسال نظر