اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۵

 رییس اداره ارشاد مشهد آزاد شد- مشهد| مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ساعت ١٦ دوم اردیبهشت با قرار وثیقه آزاد شد.

سعید سرابی دیروز افزود: «کاظم دبیری» پنج‌شنبه گذشته به دنبال وقایع رخ داده در برج سلمان مشهد بازداشت و روز جمعه راهی زندان شده بود. از زمان بازداشت او تاکنون پیگیری‌های زیادی با مساعدت دستگاه قضایی برای آزادی وی صورت گرفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص مراسم قرعه‌کشی برج سلمان هم اظهار کرد: از ناهنجاری‌های صورت گرفته در آن مکان بسیار متاسف و پیگیر برخورد با خاطیان این موضوع هستیم. او ضمن قدردانی از پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با وجودی که وی در سفر رسمی به عراق به سر می‌برد اما از نخستین ساعات بازداشت رییس اداره ارشاد مشهد به طور جدی از طریق مسوولان عالی قضایی پیگیر آزادی همکارمان بود.

 افزایش 34 درصدی حجم گاز انتقالی از خطوط لوله منطقه 9- ساری| رسول داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال 96 حجم گاز انتقالی از خطوط لوله منطقه 9 عملیات انتقال گاز 5/5 میلیارد مترمکعب بود که به میزان 34درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز همچنین به افزایش حجم گاز عبوری در خطوط لوله این منطقه اشاره کرد و افزود: حجم گاز عبوری که شامل مصارف نیروگاه‌ها، CGS شهری، حجم گاز انتقالی، مصارف سوخت تاسیسات و تخلیه خطوط لوله است در سال 96 با افزایش 6/5 درصدی نسبت به سال گذشته به حدود 22میلیارد مترمکعب رسید.

داودی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تامین انرژی مطمئن و پایدار یکی از نیازهای اصلی برای حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی است که منطقه 9 عملیات انتقال گاز با توجه به فعالیت‌های انجام شده و اقدامات تعمیراتی برنامه‌ریزی شده روی خطوط لوله و تاسیسات همچنین استفاده از پرسنل متخصص و جوان، تمامی تلاش و همت خویش را برای تداوم و پایداری انتقال گاز به کار می‌گیرد.

 تکریم جانبازان، تکریم ارزش‌ها، خوبی‌ها و ایثارگری‌هاست- ساری|  مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جشن روز جانباز گفت: تکریم شما جانبازان عزیز، تکریم ارزش‌ها، خوبی‌ها و ایثارگری‌هاست و نظام اسلامی ما در سایه این تفکر و فرهنگ ناب به بار نشسته و به عنوان الگوی حکومت مردم‌سالار دینی به جهانیان معرفی شده است.

جعفر احمدپور در جمع جانبازان و خانواده‌های آنها افزود: شما جانبازان عزیز با ایثارگری و جانفشانی در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته و دارید.

او تصریح کرد: روز جانباز تجلی‌گر راستین ایثارگری‌ها، مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های جانبازان عزیز و صبوری است که در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا و سید و مولای خود درس ایثار و وفاداری خوانده‌اند و در لبیک به دعوت پیر و مرادشان جان‌های خویش را سپر تیر دشمنان اسلام کردند و از آب و خاک میهن اسلامی حراست نمودند.

 برف 736 میلیارد تومان به کشاورزی البرز خسارت زد- کرج| رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که برف و سرمای هفته گذشته 736میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی استان خسارت وارد کرد. به گزارش ایرنا، سیدمجید موسوی دیروز در آیین افتتاحیه باغ لاله‌ها در منطقه آسارا البرز افزود: این موضوع هم‌اکنون در وزارت جهاد کشاورزی درحال پیگیری است.

او در ادامه با اشاره به تولید 45میلیون گل لاله در کشور اظهار کرد: از این رقم 25میلیون که معادل 56 درصد است در البرز تولید می‌شود. ارزش ریالی در تولید گل لاله 126میلیارد تومان در کشور است که سهم استان البرز 70میلیارد تومان است. رییس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به اینکه مصرف سالانه گل در کشور به ازای هر یک نفر 3شاخه گل است، خاطرنشان کرد: این رقم در استان البرز برای هر نفر 9‌شاخه گل است. موسوی با بیان اینکه در باغ لاله‌ها امسال 32نوع لاله وجود دارد، گفت: دولت از سرمایه‌گذارانی که درصدد تولید گل و گیاه زینتی هستند، حمایت کرده و تسهیلات با بهره کمتر از 10درصد در نظر گرفته است.

 دستیابی ایران به سامانه پیشرفته بازرسی محموله‌های باری- اصفهان| ایران با دستیابی به دانش و فناوری طراحی و ساخت سامانه بازرسی و آشکارساز محموله‌های کالا در رده چهارمین کشور جهان قرار گرفت.

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: این سامانه که قابلیت بازرسی دقیق محموله‌های کالا به ویژه قاچاق را در مبادی ورودی و خروجی دارد با یک کابین اپراتور و ستون بازرسی هیدرولیک به ارتفاع 5/5 متر روی خودرو‌های سنگین کامیونی و کششی نصب می‌شود و می‌تواند به هر نقطه منتقل شود و خودرو‌های عبوری را کنترل و بازرسی کند. نوید نجات‌بخش افزود: این سامانه سرعت بسیار بالایی در اسکن پلاک چهره، راننده، جزئیات محموله کالا و قسمت‌ها و قطعات خودرو و موتور و ذخیره‌سازی اطلاعات ثبت شده، دارد و با قابلیت رنگی و آشکار کردن تصاویر، نوع مایعات و کالاها را نشان می‌دهد.

وی گفت: با نصب این سامانه در مبادی ورودی و خروجی از این پس دقت در کنترل و بازرسی محموله کالا بیش از 90درصد افزایش می‌یابد.

 بهره‌برداری از کارخانه بستنی در بروجن- شهرکرد|نخستین کارخانه بستنی‌سازی چهارمحال و بختیاری تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 150میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی بروجن ایجاد شده است. محمدکاظم منزوی افزود: در این کارخانه ظرفیت تولید 3هزار تن بستنی وجود دارد. در مرحله نخست این کارخانه زمینه اشتغال 45نفر به طور مستقیم فراهم شد.

 تصویب 192 طرح اشتغال روستایی در مهاباد-سنندج| 192 طرح اشتغال روستایی در شهرستان مهاباد تصویب شده است. معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد در نشست با بانوان کارآفرین این شهرستان گفت: 192طرح اشتغال فراگیر روستایی با اعتبار یک‌هزار و 30میلیارد ریال در کمیته فنی این شهرستان تصویب شده است.ایرج شجاعی با اشاره به اینکه این طرح‌ها جهت تصویب به مرکز استان ارسال شده است، افزود: با توجه به موقعیت شهرستان و جاذبه‌های دیدنی این منطقه طرح‌های گردشگری، صنایع تبدیلی، کشاورزی و صنایع پایین دستی پتروشیمی طرح‌های اولویت‌دار هستند.

 

ارسال نظر