ظرفیت‌های صنعتی ایران در آفریقا ناشناخته است

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۲
ظرفیت‌های صنعتی ایران در آفریقا 
ناشناخته است

مرکزی|

سفیر کشور آفریقایی بنین در ایران گفت: ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی ایران در آفریقا ناشناخته است در حالی که می‌توان از این توانمندی‌ها و فرصت‌ها برای گسترش پیوندها و تقویت همکاری‌های دو یا چندجانبه استفاده کرد. به گزارش ایرنا، نعیم آکیبو دیروز در جریان سفر

 2 روزه به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک، افزود: شتاب پیشرفت و گسترش بالندگی ایران در سال‌های گذشته مناسب بوده اما، مردم کشورهای مختلف قاره آفریقا اطلاعات اندکی از بسترها و توان توسعه ایران دارند.

او ادامه داد: مردم آفریقا کمتر چهره سال‌های اخیر ایران را می‌شناسند و نیاز است در سایه برنامه‌یی هدفمند میزان پیشرفت‌های ایران در بخش‌های گوناگون برای آنان تشریح شود.

سفیر جمهوری بنین در ایران اظهار کرد: مردم آفریقا تجربه‌های تلخی را در برخی مراودات تجاری با غرب دارند، تمایل برای توسعه روابط تجاری در صورت معرفی ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی ایران در نقاط مختلف آفریقا بالاست و ایران باید از این فرصت به‌درستی بهره بگیرد.

آکیبو اضافه کرد: بیشتر مراودات تجاری کشورهای آفریقایی اکنون با امارات، چین و کره‌جنوبی است و ایران با معرفی ظرفیت‌های خود می‌تواند بازار هدف مناسبی را در زمینه‌های مختلف در این قاره تصاحب کند.

او یادآوری کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی و مسوولان اقتصادی ایران باید با برنامه‌های هدفمند و نیازسنجی اصولی برای ایجاد و توسعه بازار در قاره آفریقا بکوشند.

سفیر جمهوری بنین ادامه داد: هدف از سفر به استان مرکزی بازدید از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و محصولات گلخانه‌یی این استان است چراکه کشور بنین در این بخش‌ها نیازمند شرکای سرمایه‌گذاری و محصولات با کیفیت است.

 

ارسال نظر