ساخت 1000 تخت بیمارستانی نیاز به یک‌هزار میلیارد تومان دارد

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۱
ساخت 1000 تخت بیمارستانی نیاز به 
یک‌هزار میلیارد تومان دارد

لرستان|

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای ساخت 1000 تخت به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، کوروش ساکی در دیدار پرسنل این دانشگاه با نماینده ولی‌فقیه در لرستان که به‌مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای 11 هزار پرسنل، 11شبکه بهداشتی درمانی، 15 بیمارستان، 643 خانه بهداشت و 150 مرکز بهداشتی درمانی است.

او افزود: تغییر سبک زندگی، کاهش فعالیت‌ بدنی، استرس و مصرف مواد خوراکی با ترانس بالا سبب شده امروز شاهد افزایش مرگ‌ومیر به لحاظ بیماری‌های غیرواگیر باشیم و این موضوع هزینه‌های سنگینی برای درمان و خانواده‌ها به دنبال دارد. ساکی بیان کرد: تجهیز بیمارستان‌ها برای درمان بیماری‌های غیرواگیر میلیاردها میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید مردم از مصرف نمک، قند، شکر و رفتارهای ریسک‌پذیر اجتناب کنند. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی را معضل همیشگی دانشگاه دانست و با اشاره به اینکه در سال 92 به‌ازای هر 1000 نفر 8دهم تخت داشتیم، افزود: هزینه احداث هر تخت بیمارستانی بین 750 میلیون تا یک‌میلیارد تومان است. وی گفت: در حال حاضر به‌ازای هر یک هزار نفر یک تخت داریم و البته هزار تخت در حال ساخت داریم که در افق 1404 به ازای 1000 نفر نرم تخت‌ها به 2.2 تخت می‌رسد، برای ساخت 1000 تخت به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: قبل از طرح تحول هزینه عمل جراحی قلب باز 100 میلیون تومان بود و الان با این طرح بین 400 تا 500 هزار تومان هزینه دربر دارد.

 

ارسال نظر