تعاملات بین‌المللی در فاینکس 2018

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۶۵

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، فاینکس یازدهم را محل تعامل صنعتگران مالی کشور دانست.

یاسر فلاح عنوان کرد: فاینکس یازدهم مجموعه‌یی از اقدامات، دستاوردها و‌ برنامه‌های آتی را به آحاد جامعه معرفی کرد و از سوی دیگر سطح ارتباطات سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاران و‌ همه فعالان بازار سرمایه را گسترش داد و محلی برای تعامل میان شرکت‌های بورسی، بانک‌ها و بیمه‌ها بود.

به گزارش سنا، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: رویکرد نمایشگاه یازدهم علاوه بر فرهنگ‌سازی، آن قرار داشت. مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه در نمایشگاه یازدهم مجموعه فعالیت‌های جدیدی انجام شد، گفت: برای مثال نخستین‌بار کارگاه‌های بزرگ آموزشی بین‌المللی همراه با اعطای گواهینامه بین‌المللی برگزار شد.

همچنین ICMTALK که نمونه بومی شده برنامه TED محسوب می‌شود با موضوع مالی در روزهای دوم، سوم و چهارم فاینکس یازدهم برگزار شد.

رییس ستاد برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: رویکرد دیگری که در نمایشگاه یازدهم روی آن سرمایه‌گذاری شد استارت‌آپ‌ها و صنایع دانش‌بنیان بود. همچنین در حوزه کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان رویداد بومی نو فین‌تک با هدف ترغیب و تشویق دانش‌آموزان و نوجوانان به خلق کسب‌وکار طراحی‌ و برگزار شد.

یاسر فلاح افزود: تالار فرهنگ بازار سرمایه نیز در فاینکس یازدهم راه‌اندازی شد و امیدواریم افرادی که با بازار سرمایه آشنایی کافی نداشتند با عبور از این تالار با بخشی از دستاوردهای بازار سرمایه آشنا شده باشند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس به بعد بین‌المللی فاینکس یازدهم اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه سطح قابل قبولی از تعاملات با همتایان بین‌المللی شکل ‌گرفت.

امسال از 12کشور جهان در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نمایندگانی حضور داشتند. از کشورهای سوییس، آلمان، سوئد، انگلستان، اندونزی، پاکستان، عراق، عمان و‌... میهمانانی در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نقش نمایشگاه در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و تعامل فعالان صنعت مالی سازنده بود، ادامه داد: در این دوره برای نخستین‌بار عصرانه کاری مدیران و اعضای هیات‌مدیره و فعالان حاضر در صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) برگزار شد و مدیران این سه حوزه در فضایی آرام به تبادل‌نظر و تعامل پرداختند.

یاسر فلاح به موضوع حمایت از کالای ایرانی و نقش فاینکس یازدهم در تحقق آن اشاره کرد و گفت: قطع به یقین صنعت مالی کشور در خدمت کالای ایرانی است. وقتی یک کارخانه اقدام به تولید می‌کند، کارگر کارخانه و خط تولید بیمه است، پس با صنعت بیمه ارتباط دارد. وقتی یک کارخانه شروع به تولید می‌کند باید از بانک تسهیلات بگیرد و به کارکنان خود حقوق بدهد پس قاعدتا‌ از حمایت نظام بانکی کشور بهره‌مند ‌است.

وقتی یک واحد تولیدی برای تامین مالی به بازار سرمایه مراجعه می‌کند و سهام خود را در بورس یا فرابورس یا کالای خود را در بورس کالا یا بورس انرژی عرضه می‌کند، قطعا مورد حمایت بازار سرمایه است.

وی افزود: بازار مالی کشور یک مثلث است که این مثلث سه ضلع به نام‌های بورس، بانک و بیمه دارد. این سه ضلع قاعدتا‌ پیرامون تولید قرار گرفته‌اند و از تولید ایرانی حمایت می‌کنند و باید به بازار سرمایه به عنوان یک ‌قطب مهم حمایت از کالای ایرانی نگاه کنیم.

 

 

ارسال نظر