حضور فعال شرکت‌های بین‌المللی در یازدهمین فاینکس

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۴۰

امروز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه(فاینکس 2018) آغاز می‌شود و شاید بتوان این رخداد را یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار سرمایه در ابتدای سال 1397 اعلام کرد. به گزارش سنا، یاسر فلاح‌ مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: فاینکس 2018 نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.

از منظر بین‌المللی حضور پررنگ شرکت‌های خارجی با وجود شرایط خاص منطقه خاورمیانه نقطه عطف فاینکس است. وی افزود: شرکت‌ها و موسسات مطرحی همچون

Ernst & Young، Capital Intelligence، Incentage و Alpari علاوه بر داشتن غرفه اختصاصی در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند. مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت ارنست‌اند یانگ

(Ernst & Young) یکی از 4 شرکت بزرگ بین‌المللی در ارائه خدمات حرفه‌یی و تخصصی مالی، حسابرسی و مشاوره مالی و حسابرسی مالیات در دنیاست که خدماتی در زمینه حسابرسی، رتبه‌بندی، مدیریت ریسک فناوری و امنیت، ریسک سرمایه‌گذاری، ریسک بازار و مشاوره حقوقی ارائه می‌دهد. رییس ستاد برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه به حضور یکی دیگر از نهادهای مطرح در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: موسسه رتبه‌بندی اعتباری

Capital Intelligence که نهادی بین‌المللی، مستقل و خصوصی است و از سال 1982در زمینه تجزیه و تحلیل ریسک‌های اعتباری و رتبه‌بندی مستقل درحال فعالیت است در فاینکس یازدهم حضور دارد.

این موسسه یکی از بزرگ‌ترین موسسات رتبه‌بندی بانک‌ها در بازارهای نوظهور و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌آید. گسترش فعالیت‌های این موسسه در سایر قاره‌ها موجب شده تا تعداد فزاینده‌یی از کشورهای دارای اقتصادهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی از خدمات آن بهره‌مند شوند. فلاح اضافه کرد که شرکت خدمات مالی آلپاری نیز در نمایشگاه امسال حضور دارد. این شرکت یکی از شرکت‌های کارگزاری بزرگ روسی است که خدمات معامله ارائه می‌دهد. این کارگزاری جدیدترین عضو خانواده آلپاری محسوب می‌شود. آلپاری امکان دسترسی به بازارهای بین‌المللی را برای مشتریان فراهم می‌کند تا بتوانند ابزارهای مالی مختلف ازجمله فارکس، فلزات گرانبها، سهام و بازارهای آتی را معامله کنند همچنین تلاش دارند تا پلتفرم‌های معاملاتی، ابزارهای معاملاتی و امکان دسترسی مستقیم به نقدینگی بانکی را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس افزود: Incentage ازجمله شرکت‌های معتبر دیگر در این نمایشگاه است. نام این شرکت سوییسی به عنوان یک بنگاه پیشرو در زمینه ارائه راه‌حل‌ها در صنعت خدمات مالی دنیا مطرح است. بیش از 150مشتری در سراسر دنیا از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند و بیشترین مشتریان این شرکت بانک‌ها شرکت‌های سپرده‌گذاری، شرکت‌های بیمه و سایر نهادهای مالی هستند.

 فرصتی برای فرهنگ‌سازی سه جانبه در اقتصاد

از نظر منطقی باید در ابتدا بستر حضور سرمایه‌گذار خارجی در کشور فراهم شود تا بتوان به راحتی در انتظار ورود آنها بود. بهروز خدارحمی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: نیاز به آماده‌سازی بسترهای قانونی و بین‌المللی حضور سرمایه‌گذاران خارجی داریم و باید زیرساخت‌ها را در این زمینه مهیا کنیم. خدارحمی افزود: پس از برجام عملا چندین سال زمان نیاز است تا شرکت‌هایی که پتاسیل پذیرش سرمایه‌گذار خارجی را دارند، بتوانند bankable شوند و آماده پذیرش سرمایه‌گذار خارجی باشند. این استاد دانشگاه درخصوص فرصت ایجاد شده در فاینکس 2018 برای جذب سرمایه‌گذار خارجی بیان کرد: نمایشگاه امسال فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران واقعی است و به نظر می‌رسد، درصد قراردادها و مراودات در نمایشگاه امسال بیشتر باشد و فرصت‌های مناسبی در این زمینه فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: امروز هر کسی در هر مجموعه‌یی دغدغه مالی دارد. همه ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم به خصوص که نیاز داریم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف را بشناسیم و به نظر تنها مکانی که می‌توان تمام ارائه‌دهندگان چنین خدماتی را گرد هم ببینیم و از خدمات آنها مطلع شویم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است. به گزارش سنا، وی ادامه داد: فاینکس 2018 رویدادی است که مجموعه بورس، بانک و بیمه و تمام خدمات ارائه شده توسط این 3 صنعت بزرگ مالی کشور به آحاد جامعه معرفی می‌شود. روش‌های سنتی و نوین معاملاتی معرفی و به مخاطبین عرضه می‌شود به همین دلیل این رویداد یک فرصت طلایی است برای افرادی که می‌خواهند از تمام زوایای پیدا و پنهان بازارهای مالی کشور با خبر شده و نسبت به آینده اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود تصمیم بگیرند. خدارحمی در این خصوص افزود: هم به جهت افرادی که از این رویداد بازدید می‌کنند و هم به این دلیل که پوشش خبری مناسبی در سراسر کشور به صورت منسجم برای آن ایجاد می‌شود، فاینکس 2018 رویداد بزرگی است. جریان خبری ایجاد شده در فاینکس یک فرهنگ‌سازی همه‌ جانبه برای هر 3 بازار است و به طور حتم اثر بسزایی در این زمینه دارد.

وی اظهار کرد: کمتر جایی به صورت منسجم برای حوزه‌هایی همچون فین تک و فناوری مالی در کشور پیش‌بینی شده و به نظر می‌رسد، فاینکس فرصت مغتنمی باشد تا این حوزه‌ها نیز به صورت کامل معرفی شود. این استاد دانشگاه درخصوص پیاده‌سازی شعار امسال در بازار سرمایه عنوان کرد: اگر قرار است از کالای ایرانی حمایت شود باید از تولید داخلی حمایت کنیم و به معنی کلان‌تر باید از سرمایه‌گذاری‌های مولد و سرمایه‌گذاری‌هایی که موجب ارزش هستند و نمایندگان آنها نیز در بازار سرمایه حضور دارند، حمایت شود.

 

ارسال نظر