اطلاع‌رسانی دقیق عامل جذب سرمایه‌گذار‌خارجی در فاینکس 2018

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۲۸

امکان آشنایی و تعامل بیشتر فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه با یکدیگر و با نهادها و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه یکی از مزیت‌های نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2018) است. به گزارش سنا، علیرضا کدیور کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزیت‌های نمایشگاه‌های تخصصی از جمله فاینکس 2018 اعلام کرد: این نمایشگاه در واقع فرصتی است که نهادها یا شرکت‌های فعال در بازار سرمایه می‌توانند، خدمات خود را به صورت دقیق‌تر به مردم و سهامداران معرفی کنند و مشتریان هم می‌توانند بهتر با این خدمات آشنا شوند. وی در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی از طریق فاینکس 2018 بیان داشت: بخشی از مبحث جذب سرمایه‌گذار خارجی از طریق نمایشگاه انجام خواهد شد، به شرطی که در این حوزه اطلاع‌رسانی کافی صورت گرفته باشد و سرمایه‌گذاران و نهادهای خارجی فعال در حوزه بازار سرمایه از زمان برگزاری و نحوه آن اطلاع کاملی در دست داشته باشند.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است که بخشی از روند جذب سرمایه‌گذار خارجی به ریسک‌ها و روابط سیاست خارجی ایران با کشورهای مزبور باز می‌گردد که این مقوله به نظر خارج از اختیارات نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است. کدیور گفت: اگر اطلاعات کافی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در دسترس قرار بگیرد، این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی شود. این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تجربه سال‌های قبل نمایشگاه نشان می‌دهد که برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت کوتاه‌مدت و کاربردی، سهم زیادی در فرهنگ‌سازی بازار سرمایه دارد. وی در خصوص مبحث فرهنگ‌سازی ابراز داشت: اگر اطلاع‌رسانی کافی در خصوص برگزاری نمایشگاه صورت بگیرد و سرمایه‌گذارانی که تاکنون وارد بازار سرمایه نشدند و آشنایی کافی ندارند، بتوانند از نزدیک با این نمایشگاه آشنا شوند، می‌تواند گام مهمی در ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری باشد.

 این کارشناس بازار سرمایه افزود: طبیعتا افراد فعال در حوزه بازار سرمایه در خصوص برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها اطلاع کافی داشته و در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند، اما موضوع مهم این است، افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، بتوانند جذب این نمایشگاه شوند و در این حوزه فعالیت کنند.

 

 

ارسال نظر