روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۷۸

 انجام پانزدهمین عرضه اولیه: پانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با عرضه سهام شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبریک در آخرین روز معاملاتی امسال(۲۸ اسفند ماه) در نماد «تبرک» در فرابورس ایران انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، تعداد 223میلیون و 150هزار و 421 سهم شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبریک(سهامی عام) معادل 10درصد سهام این شرکت با نماد «تبرک» در آخرین روز معاملاتی امسال در روز دوشنبه(28 اسفند ماه) به روش ثبت سفارش در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. برای این عرضه اولیه حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 2200هزار سهم و کف و سقف قیمتی به ترتیب 1335و 1395تومان تعیین شده است. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید شرکت تامین سرمایه امین و سقف تعهد خرید 50 درصد از کل سهام قابل عرضه اعلام شده است. این گزارش می‌افزاید: مالک اصلی و 87.8 درصدی گروه کارخانجات صنعتی تبریک، شرکت توسعه صنعت و عمران تبرک خاورمیانه بوده و خانواده بوستانی نیز دارای 10.8درصد سهام آن هستند. این شرکت با سرمایه بیش از 223میلیارد تومانی دارای 9واحد تجاری فرعی شامل کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشت و صنعت گل‌بهار ناب خراسان، نوش پونه مشهد، طلای سفید تبرک، بهینا، اخشان اخلمد، فرآورده‌های غذایی مبین نگار بهناز، فرآورده‌های غذایی خوشمزه خراسان و صنایع غذایی مهرانه خراسان است. گفتنی است پس از عرضه اولیه سهام شرکت‌های «به‌پرداخت ملت»، «داده‌گستر عصر نوین»، «فولاد کاوه جنوب کیش»، «مبین وان کیش»، «هتل پارسیان کوثر اصفهان»، «تولیدی چدن‌سازان»، «تولید و صادرات ریشمک»، «لیزینگ ایران و شرق» و «آسیا سیر ارس» و «شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی»، «تامین سرمایه امید» و «شیر و گوشت زاگرس»، «مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر» و «سرمایه‌گذاری شفادارو» با عرضه سهام شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبریک در آخرین روز معاملاتی امسال(دو‌شنبه 28 اسفند ماه) از پانزدهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه در بازار دوم فرابورس رونمایی می‌شود.

 صدور مجوز افزایش سرمایه «ومعادن»: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که زمان مجمع فوق‌العاده را بدون دریافت مجوز از سازمان بورس اعلام کرده بود، توانست مجوز ۱۰درصدی افزایش سرمایه از دو محل را بگیرد. همچنین سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که 27دی سال جاری برنامه افزایش سرمایه 16درصدی را اعلام کرده و در نظر داشت 28 اسفند جاری به مجمع فوق‌العاده برود، توانست در این میان مجوز افزایش سرمایه 10درصدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کند. بر این اساس سهامداران «ومعادن» می‌توانند در مجمع مذکور با افزایش سرمایه از 3.1 به 3.41هزارمیلیارد تومان موافقت کرده و به تصویب برسانند. 139.7میلیارد تومان معادل 4درصد تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 172.1میلیارد تومان معادل 6 درصد از محل سود انباشته برای جبران مخارج سرمایه‌یی انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام می‌شود.

 اختصاص 691 ریالی سود صنایع مس شهید باهنر: شرکت صنایع مس شهید باهنر اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 900میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار صورت‌های مالی 9ماهه سال جاری اعلام کرد در دوره 9ماهه یاد شده، مبلغ 621 میلیارد و 495میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 691 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 584 درصد افزایش داشت. افزون بر این «فباهنر» در 9ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 101ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. علاوه‌بر این به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 855 میلیارد و 36میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 عملکرد سرمایه‌گذاری شفا دارو: شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل یک هزار و 179میلیارد و 430میلیون ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار صورت‌های مالی 9ماهه سال جاری اعلام کرد در دوره 9ماهه یاد شده، مبلغ 16میلیارد و 672 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 14ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل روند رو به رشدی داشته است. افزون بر این، «شفا» در 9ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 9ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. همچنین به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 426میلیارد و 81 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 نگاهی بر عملکرد داروسازی جابرابن‌حیان: شرکت داروسازی جابر ابن حیان اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 69 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 378میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار صورت‌های مالی 9ماهه سال مالی 96 اعلام کرد در دوره 9 ماهه یاد شده مبلغ 396میلیارد و 629 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و 49ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل دو درصد کاهش داشت. علاوه بر این، «دجابر» در 9ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ یک هزار و 73ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ یک هزار و 305میلیارد و 715میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 انتشار صورت‌های مالی «فنورد»: شرکت نورد و تولید قطعات فولادی اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 6 ماهه منتهی به 31شهریور ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 144میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار صورت‌های مالی شش ماهه نخست سال جاری اعلام کرد در دوره شش ماهه یاد شده مبلغ 107میلیارد و 908میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 749ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 873 درصد افزایش داشت. «فنورد» در شش ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 77ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 161میلیارد و 234میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 

 

ارسال نظر