شاخص در رقم 98080 واحدی

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۰۳

گروه بورس|

در جریان معاملاتی دیروز شاخص کل بازار سهام با 96 واحد ریزش همراه شد و به رقم 98 هزار و 80 واحدی سقوط کرد. بر این اساس در داد و ستدهای روز گذشته بورس تهران، سرمایه‌گذاران این بازار بیش از 883میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند. همچنین ارزش مبادلات بورس تهران بیش از 3 هزار و 237 میلیارد ریال بود که در 64 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. افزون بر این در روز گذشته گروه‌های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند. علاوه بر این شاخص کل بورس تحت تاثیر منفی نمادهای مخابرات، سایپا، چادرملو، ملی مس و پارس خودرو 96 واحد افت کرد. این در حالی بود که نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر مثبت را بر این متغیر ثبت کردند و مانع افت بیشتر آن شدند. در بازار روز گذشته نمادهای سالمین، سبحان دارو، رینگ‌سازی مشهد، فرآورده‌های نسوز پارس، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سایپا شیشه و قند شیرین خراسان با بیشترین رشد قیمت به کار خود پایان دادند. بر اساس این گزارش، بیشترین کاهش قیمت‌ها نیز در نمادهای مارگارین، داده‌پردازی ایران، نوسازی و ساختمان تهران، سخت آژند، قطعات اتومبیل ایران، پتروشیمی آبادان و تولید محور خودرو ثبت شد.

 به گزارش سنا، سرمایه‌گذاران بورسی برای خرید سهام محورسازان ایران خودرو، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی‌ترین صف‌های خرید را ثبت کردند. در مقابل گروهی از سرمایه‌گذاران با عرضه‌های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، سهام نهادهای مالی بورس و اوراق بهادار، حق تقدم سرمایه‌گذاری نیرو، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار خارج شوند. این نمادها سنگین‌ترین صف‌های فروش را داشتند. در پایان معاملات سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با معامله 92میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله یک‌هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 عرضه 2 سری اخزا

در سویی دیگر در دومین روز کاری هفته جاری شاخص کل فرابورس با یک واحد افزایش در ارتفاع 1094واحدی قرار گرفت و ۲۵۰میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 801 میلیارد ریال در بازارهای 9گانه فرابورس ایران دادوستد شد. همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت طی نقل و انتقالات دیروز، بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 248 میلیارد ریال در 841 دفعه دست به دست شد که در این میان «اخزا602» بیشترین حجم (بیش از 174 هزار ورقه) و ارزش معاملاتی (157 میلیارد ریال) را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس شاهد عرضه اولیه «اخزا613» در دوشنبه 7 اسفند‌ماه 96 و «اخزا615» در روز سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال جاری خواهد بود. اوراق «اخزا613» به تعداد بیش از 5/17 میلیون ورقه با تاریخ سررسید 16 دی‌ماه 98 در 11 آبان‌ماه سال جاری منتشر شده و «اخزا615» به تعداد 7 میلیون ورقه با تاریخ سررسید 20 آبان‌ماه 98 در 20 آبان‌ماه سال جاری انتشار یافته است. بر این اساس، در بازار‌های اول و دوم فرابورس نیز نقل و انتقال بیش از 80 میلیون سهم به ارزشی بالغ بر 210 میلیارد ریال رقم خورد و نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن با بیش از 20 میلیون جابه‌جایی سهم و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا» با ارزشی افزون بر 28میلیارد ریال به ترتیب در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفتند. این در حالی است که نماد‌های «ذوب»، «زنگان» و «زشگزا» به ترتیب پر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند. در مجموع سه تابلو بازار پایه فرابورس نیز بیش از 155میلیون سهم به ارزش تقریبا 122میلیارد ریال خرید و فروش شد.

 

 

ارسال نظر