برآیند منفی هفتگی

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۴۴

گروه بورس

در پایان معاملات هفته گذشته شاخص کل نسبت به هفته ماقبل با 0.2درصد کاهش همراه شد. بر این اساس، در پایان معاملات هفته منتهی به دوم اسفند ماه، شاخص کل با 191 واحد کاهش نسبت به هفته ماقبل، به رقم 98 هزارو 157 واحد رسید که خود نشان از برآیند منفی هفتگی شاخص کل بازار سهام دارد. افزون بر این، شاخص بازار اول با 65 واحد کاهش به رقم 69 هزار و 791 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 777 واحد کاهش عدد 208 هزار و 675 واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول با 0 0.1درصد و 40.4درصد کاهش نسبت به هفته ماقبل مواجه شدند. افزون بر این، در 4 روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 14 هزار و 22 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته ماقبل 63درصد افزایش یافته است. در ضمن تعداد 6081 میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 368هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به‌ترتیب 83درصد و36درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. این درحالی است که تعداد 139میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از یک هزار و

447 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با 399درصد و 398درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

 افزایش سالانه

در سویی دیگر، شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۲۳ روز معاملاتی ۲۰ هزار و ۹۲۷ واحد رشد داشته است. بر این اساس، از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۲۳ روز معاملاتی تعداد ۲۱۸ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۵۵ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در ۱۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۵۹ دفعه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۱۲۹میلیارد و ۸۴۲میلیون سهم به ارزش ۲۸۴هزار و ۵۲میلیارد ریال در ۵میلیون و ۸۴۸هزار و ۷۷۶نوبت در بازار اول؛ ۷۶میلیارد و ۷۸۲میلیون سهم به ارزش ۱۸۳هزار و ۱۰۲میلیارد ریال در ۸میلیون و ۱۹۴هزار و ۹۰نوبت در بازار دوم؛ ۷۱میلیون سهم به ارزش ۷۱هزار و ۴۶۰میلیارد ریال در ۲۰هزار و ۷۴۶نوبت در بازار بدهی؛ ۱۰میلیارد و ۳۶۸میلیون سهم به ارزش ۵۹۵ میلیارد ریال در ۲۱۰۶ نوبت در بازار مشتقه و ۱۵۶۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۶هزار و ۲۰۳میلیارد ریال در ۷۸هزار و ۴۴۱نوبت مورد معامله قرار گرفته است.  این گزارش می‌افزاید: شاخص کل بورس نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده است تاکنون با ۲۰هزار و ۹۲۷واحد افزایش معادل ۲۷ درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۹۸هزار و ۱۵۷واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۱۵هزار و ۳۳۱واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۴۲هزار و ۳۰۴واحد افزایش مواجه شده‌اند.

 ریزش آیفکس

در سویی دیگر، در پی دادوستد یک هزار و 414میلیون ورقه بهادار به ارزش نزدیک به 12هزار میلیارد ریال در 4 روز کاری هفته منتهی به چهارم اسفندماه، حجم و ارزش مبادلات فرابورس ایران نسبت به هفته ماقبل به ترتیب 7 و 85 درصد افزایش یافت. این در حالی است که برآینده هفتگی شاخص کل فرابورس هم منفی شده است.

 

 

ارسال نظر