روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۶۵

 نگاهی به صورت‌های مالی«سیستم»: شرکت همکاران سیستم اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 950میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار عملکرد 9ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 437میلیارد و 230میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 460ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرد.

همچنین این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 322ریال سود شناسایی کرده بود. «سیستم» در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم 643 ریال سود محقق کرد. افزون بر این با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 493میلیارد و 706میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. این درحالی است که این شرکت در پایان گزارش دلایل تغییرات واقعی اطلاعات دوره منتهی به پایان آذر ماه 96 را نسبت به اطلاعیه قبلی اینگونه اعلام کرده است: مبلغ 100هزار میلیون ریال از درآمدهای عملیاتی این دوره مربوط به درآمد فروش سورس نرم‌افزار سپیدار و دشت به شرکت سپیدار سیستم آسیا(یکی از شرکت‌های گروه همکاران سیستم) است که انتظار نمی‌رود در دوره‌های آتی تکرار شود.

 اعلام تعدیل مثبت «سغرب»: شرکت سیمان غرب اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 300میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار عملکرد 9ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 116میلیارد و 453میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 388ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. همچنین این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 293ریال سود شناسایی کرده بود. «سغرب» در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم 337ریال سود محقق کرد. افزون بر این با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 222میلیارد و 298میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 افزایش سود 9ماهه «فاسمین»: شرکت کالسیمین اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 2هزارمیلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار عملکرد 9ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ یک هزار و 475میلیارد و 797میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 738ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرد. همچنین این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 329ریال سود شناسایی کرده بود. «فاسمین» در پایان سال مالی گذشته به‌ازای هر سهم 498ریال سود محقق کرد. براساس این گزارش با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 2هزار و 375میلیارد و 910میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 انتشار گزارش 9ماهه «ولبهمن»: شرکت بهمن لیزینگ اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 800 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت با انتشار عملکرد 9ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 272میلیارد و 180میلیون ریال سود خالص پس از کسر مالیات کسب کرد و بر این اساس مبلغ 340ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرد. در سویی دیگر این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 248ریال سود شناسایی کرده بود. «ولبهمن» در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم 368ریال سود محقق کرد. این درحالی است که با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 410میلیارد و 190میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 تعدیل مثبت «شاملا»: شرکت معدنی املاح ایران اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 210هزارمیلیون ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت با انتشار عملکرد 9ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 354میلیارد و 579 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و 688 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. همچنین این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ یک هزار و 449ریال سود شناسایی کرده بود. «شاملا» در پایان سال مالی گذشته به ازای هر سهم یک هزار و 850 ریال سود محقق کرد. افزون بر این با افزوده شدن سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 426میلیارد و 666 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 توضیح «فولاد» درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی سود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان درحالی به دلیل ابهام در افشای اطلاعات با اهمیت در جریان معاملات امروز شاهد توقف نماد معاملاتی بود که دقایقی پیش اقدام به انتشار اطلاعات کرد. بر این اساس شرکت فولاد مبارکه با سرمایه ثبت شده 75هزارمیلیارد ریال درخصوص تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 توضیح داد. همچنین «فولاد» در این اطلاعیه اعلام کرده است، سود خالص پیش‌بینی شده قبلی این شرکت 40هزار و 927میلیارد و 172میلیون ریال بوده که در محاسبات جدید سود خالص پیش‌بینی شده فعلی به 51 هزار و 456میلیارد و 713میلیون ریال افزایش یافته است. این شرکت درباره علت تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم نیز اینگونه توضیح داده است: افزایش 26درصدی پیش‌بینی سود خالص تعدیل شده هر سهم در سال مالی منتهی به پایان اسفند امسال نسبت به آخرین پیش‌بینی حسابرسی شده که در تاریخ 13 آبان ماه در سامانه کدال منتشر شده بود عمدتا به دلایل زیر است:

 پیش‌بینی افزایش درآمد فروش به مبلغ 11هزار و 788میلیارد ریال عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات است.

 پیش‌بینی کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته به مبلغ یک هزار و 889 میلیارد ریال عمدتا ناشی از تغییر در مقدار مصرف و نرخ خرید مواد اولیه و مصرفی است.

 

 

ارسال نظر