بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲

گروه بورس  بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار در پایان دی سال ۹۶ با انتشار اطلاعات جزیی مشخص شدند. همچنین براساس یک آمار جدید، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با ۲۳۹هزار و ۸۱ سهامدار در پایان دی ۹۶ در صدر بزرگ‌ترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار و شرکت ایران خودرو با ۱۴۰هزار و ۸۶۲ سهامدار و شرکت توسعه معادن روی ایران نیز با ۱۲۴هزار و ۵۸۴ سهامدار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 آمار رتبه‌های بورسی

همچنین شرکت‌های«سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان» در مکان‌های چهارم تا دهم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

 برترین‌های فرابورس

براساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر مرکزی با ۴۸۳هزار و ۶۰۱ سهامدار در صدر بزرگ‌ترین شرکت‌های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با ۳۰۲هزار و ۸۴۰ سهامدار و بانک دی با ۱۸۱هزار و ۶۶ سهامدار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 آمار رتبه‌های فرا بورسی

از سویی دیگر آمارهای منتشر شده شرکت‌های «بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، بیمه حکمت صبا، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و بانک حکمت ایرانیان» نیز در مکان‌های چهارم تا دهم فهرست برترین شرکت‌های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند. گفتنی است، این تعداد سهامدار بورسی و فرابورسی بدون در نظر گرفتن سهام وثیقه گروهی(کارکنان) است.

 

ارسال نظر