به‌زودی؛ واگذاری سهام 5 شرکت دولتی

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۰۰

سهام 6 شرکت دولتی در اسفندماه امسال از طریق بورس اوراق بهادار، فرابورس و مزایده عرضه می‌شود. بر این اساس، سهام ۵ شرکت دولتی در اسفندماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بورس اوراق بهادار، فرابورس و مزایده عرضه می‌شود.

 آلومینیوم ایران

بر این اساس تعداد یک میلیارد و ۱۵ میلیون و ۵۳۶هزار و ۳۸۷ سهم معادل 19.53درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران در روز پنجم اسفندماه امسال در حالی به‌صورت ۲۰درصد نقد و بقیه اقساط ۴سال در بورس اوراق بهادار عرضه ‌می‌شود که این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۲۰۰۰ ریال به وکالت ازسوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به‌صورت یکجا و تجمیعی روی میز فروش می‌رود.

 نورد و لوله اهواز

همچنین بلوک ۴۵.۳۱ درصدی شرکت نورد و لوله اهواز شامل یک میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۳۸۰هزار و ۱۳۵سهم در روز ششم اسفندماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. این بلوک فولادی به قیمت پایه هر سهم ۷۵۰ ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۲۷۹میلیارد و ۷۸۵ میلیون و ۱۰۱ هزار ریال به‌صورت ۲۵درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله واگذار خواهد شد.

 بیمه اتکایی امین

از سویی دیگر، پس از ناکامی سازمان خصوصی‌سازی در فروش بلوک 11.44درصدی سهام بیمه اتکایی امین در بهمن ماه امسال، این بلوک ۲۸۵میلیون و ۹۹۶هزار و ۸۷۲ سهمی قرار است این‌بار در نهمین روز اسفندماه به‌‌صورت ۳۰درصد نقد و بقیه اقساط مساوی 6 ماهه طی ۴ سال با نرخ سود ۱۳درصد در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شود. بر این اساس، قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه اتکایی امین برای این عرضه، همان قیمت قبلی یعنی قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از مبلغ ۱۴۳۲ریال کمتر نباشد و سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز ۱۲میلیارد و ۲۸۶میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۲۲ ریال تعیین شده است.

 بیمه البرز و آسیا

این در حالی است که بلوک 17.34درصدی سهام شرکت بیمه البرز و بلوک 18.84درصدی سهام بیمه آسیا هم که به‌ترتیب در ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس اوراق بهادار عرضه شدند و خریدار نداشتند، باز هم روانه میز فروش بورس شوند. در این راستا قرار است بلوک 17.34درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳میلیون و ۶۶۶هزار و ۷۷۷ سهم و بلوک 18.84درصدی سهام بیمه آسیا شامل ۴۳۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۴۱سهم نیز در روز ۱۲ اسفندماه امسال دوباره در بورس اوراق بهادار عرضه شوند.

افزون بر این، قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه البرز برای این عرضه، قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از مبلغ ۱۲۷۵ریال کمتر نباشد، اعلام و سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز که به وکالت از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی عرضه می‌شود، ۲۶میلیارد و ۵۳۲ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۲۱ریال تعیین شده است. به گزارش سنا، همچنین قرار است بلوک 18.84درصدی سهام بیمه آسیا به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰درصد به شرط آنکه از مبلغ ۱۹۲۰ ریال کمتر نباشد در این روز در بورس عرضه شود که سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام نیز ۲۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۴۲ریال تعیین شده است.

 

 

ارسال نظر