بازگشت روزنه‌های امید به بورس امریکا

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۱۵

بازارهای امریکا بهترین روز‌های معاملاتی را نسبت به روزهای گذشته به ثبت رساندند و با کاهش شاخص قیمت دلار روند افزایشی را از آن خود کردند. به گزارش سنا، افزایش شاخص اس‌اندپی پس از افت چند روزه به ثبت رسید و این متغیر توانست هفته معاملاتی را با 4.3درصد رشد به پایان برساند.

براساس این گزارش، کاهش شدید شاخص قیمت دلار در بازار امریکا این متغیر را به کمترین سطح 3سال اخیر رساند. گزارش‌های ضعیف اقتصادی که از بازار امریکا منتشر شده است، گویای این بود که بودجه و تراز بازرگانی این کشور با کسری مواجه شده است. شاخص تولید در امریکا طی ماه ژانویه کاهش 0.1درصدی نسبت به ماه دسامبر داشته است درحالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد 0.2درصدی بوده است. نرخ بیکاری نیز رشد هفتگی 15هزار نفری دارد و به 1.9میلیون نفر رسیده است. در سوی دیگر تورم امریکا نیز با وجود رشد، هنوز با هدف 2درصدی که فدرال رزرو تعیین کرده بود، فاصله دارد و فعلا در سطح 1.8درصد باقی مانده است. کرک بریک، مدیر اجرای و مدیر پرتفوی سرمایه‌گذاری پرسونال در این خصوص اظهار کرد: بازار فعلا در فاز اصلاحی قرار دارد اما داده‌های اقتصادی امریکا وضعیت مطلوبی ندارد.

امیدواریم این فاز اصلاحی ادامه‌دار شود و بازار بتواند کمی روند منفی گذشته خود را جبران کند. در بازار امریکا شاخص اس‌اندپی با افزایش 0.1درصدی همراه شد و شاخص یورواستاکس در اروپا 1.1درصد مثبت شد. شاخص فوتسی لندن 0.8درصد رشد کرد و تاپیکس ژاپن با رشد 1.1درصدی مواجه شد. داوجونز امریکا توانست رشد 0.08درصدی را از آن خود کند درحالی که نزدک امریکا 0.2درصد منفی شد.

 

ارسال نظر