خصوصی‌‌سازی

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۰۲

پرداخت سود سهام عدالت بخش دیگری از مشمولان

گروه بورس   تسویه سود سهام عدالت مربوط به بخش دیگری از مشمولان به تدریج از روز شنبه توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام شد. بر این اساس از دوازدهم بهمن ماه مصادف با شروع دهه فجر مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت 22درصد از مشمولین که شامل 16گروه بودند، آغاز و این سود به حساب آنها واریز شد. همچنین مطابق برنامه زمان‌بندی اعلامی قرار بود، سود سهام عدالت 4 گروه باقی مانده که 78درصد مشمولین را تشکیل می‌دهند پس از پایان دهه فجر تا آخر اسفند ماه و به مرور زمان با توجه به سودهای دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حسابشان واریز شود. بر این اساس آن دسته از مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی که در زمان ثبت نام تحت پوشش این نهادها بوده‌اند و به مرور زمان با بهبود وضعیت معیشتی از شمول این دسته از مشمولان سهام عدالت خارج شده‌اند از روز شنبه تسویه سود سهام عدالتشان انجام شد. گفتنی است این دسته از مشمولان که تسویه باقی مانده سود سهام عدالت آنها به تدریج آغاز شد حدود 2.6میلیون نفر هستند و سود تقسیمی میان آنها نیز بیش از 120میلیارد تومان است. این گزارش می‌افزاید: تسویه سود سهام عدالت باقی مانده مشمولان نیز پس از دریافت سود سال مالی 95 شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مرور تا پایان سال 96 انجام خواهد شد.

سهم دولتی دو بیمه ۱۲ اسفند ماه روی میز

سازمان خصوصی‌سازی بار دیگر سهام دولتی دو شرکت بیمه البرز و آسیا را برای عرضه در بورس آگهی کرده که به این ترتیب حدود ۱۷درصد از سهم دولتی بیمه البرز و ۱۸درصد از سهم دولتی بیمه آسیا در بورس عرضه می‌شود. سیدجعفر سبحانی درباره واگذاری سهم دولتی دو بیمه آسیا و البرز اظهار کرد: سهم دولتی این شرکت‌ها که چند روز ‌پیش در بورس عرضه شد چند خریدار داشتند ولی هر یک برای خرید شرکت نقایصی در پرونده داشتند به همین دلیل عرضه مناسبی نداشتیم اما از آنجا که می‌دانستیم این شرکت‌ها مشتری دارند دوباره برای عرضه آنها در بورس آگهی دادیم. وی ادامه داد: 17.34درصد از سهام بیمه البرز به ارزش ۸۸ میلیارد تومان همچنین 18.84درصد بیمه آسیا به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در ۱۲ اسفند ماه در بورس عرضه خواهد شد. امیدواریم که برای این دو شرکت عرضه‌های موفقی داشته باشیم. مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیگر عرضه‌ها در روزهای پیش رو گفت: ۴۰درصد از شرکت «مدیریت نیروی برق لوشان» به ارزش 2میلیارد تومان به مزایده گذاشته خواهد شد. همچنین شرکت «تولید نیروی برق لوشان» به ارزش ۳۷۰میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می‌شود. سبحانی افزود:«تولید نیروی برق شاهرود»، «تولید برق آذربایجان» و «سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت» به ترتیب با قیمت پایه ۵۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۳میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شوند.

 تسویه بخش دیگری از سود

در سویی دیگر، سازمان خصوصی‌سازی در مورد تسویه سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 بخش دیگری از مشمولین اطلاعیه‌یی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی؛ این سازمان با صدور اطلاعیه شماره 10 خود در تاریخ 21/11/1396 اعلام کرد: واریز سود سهام عدالت مرحله تکمیلی مددجویان تغییر وضعیت یافته نهادهای حمایتی که جزو مشمولین سهام عدالت هستند به تدریج از روز مورخ ۲۱بهمن ماه ۱۳۹۶ آغاز خواهد شد. بر این اساس مانده سود یکی دیگر از 4 گروه باقیمانده مشمولان سهام عدالت از روز ۲۱بهمن ماه جاری درحالی از طریق شعب بانک‌های عامل و موسسات مالی که مشمولین مزبور شبا بانکی خود را از طریق آن به این سازمان اعلام نموده‌اند، پرداخت خواهد شد که مددجویان سابق تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور و خانوار آنان که در گذشته جزو این اقشار بوده و مشمول دریافت سهام عدالت شدند و هم‌اکنون تحت پوشش این نهادها نیستند، می‌توانند برای دریافت سود متعلقه اقدام نمایند.

افزون بر این تعداد مشمولینی که در این مرحله به عنوان واریز مرحله تکمیلی از سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ برخوردار می‌شوند حدود دو میلیون و ششصد هزار نفر است که مبلغی بالغ بر یکصد و بیست میلیارد تومان سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی و از طریق بانک‌های عامل کشور تدریجا به حساب آنان واریز خواهد شد.

این گروه از مشمولین می‌توانند از روز جاری به تدریج نسبت به دریافت سود سهام عدالت متعلقه اقدام کنند. همچنین سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است با توجه به اینکه سود وصولی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر تدریجا دریافت می‌شود، سود متعلق به 3 گروه باقیمانده دیگر نیز طی مراحل تکمیلی بعد به حساب مشمولان مربوط واریز خواهد شد.

 

ارسال نظر