چگونگی تهیه و تنظیم فرم‌های گزارش تفسیری مدیریت

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۰:۳۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰

در جلسه‌یی که 7 بهمن ماه سال جاری با حضور برخی اعضای هیات‌مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران نهادهای مالی بازار سرمایه و دبیرکل‌های کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار شد و مقرر گردید که در قالب گزارشات تفسیری مدیریت، فرم‌ها و جداولی برای دریافت اطلاعات موردنیاز بازار از ناشران، قرار گیرد که تکمیل کردن آن فرم‌ها و جداول توسط ناشرین الزامی باشد. بر این اساس، این فرم‌ها به هفت دسته جداگانه شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌یی، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی تقسیم می‌شود.

بدین‌ترتیب بخش مهمی از اطلاعات صورت‌های مالی و بودجه به صورت تفصیلی و با جزئیات کامل در قالب جداول جدید به فعالان بازار سرمایه و تحلیلگران عرضه خواهد شد و نگرانی فعالان بازار سرمایه از بابت کاهش اطلاعات ارائه ‌شده به بازار برطرف خواهد شد. در جلسه فوق همچنین مقرر شد درخصوص جزئیات این فرم‌ها و نحوه گزارش‌دهی ناشرین در جلسه‌یی متشکل از نمایندگان کانون کارگزاران، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و سازمان بورس تصمیم‌گیری شود. این جلسه به همین منظور تشکیل شده و اعضای حاضر پس از بحث و بررسی درخصوص فرم‌های مذکور درخصوص موارد ذیل به جمع‌بندی رسیدند:

 اطلاعات عملیاتی شرکت چه در قالب عملکرد چه در قالب بودجه به صورت کامل منتشر شود.

 فرم‌ها به‌گونه‌یی طراحی شود که قابلیت بررسی و تطبیق با گزارشات ماهانه و همچنین قابلیت مقایسه با گزارشات پیش‌تر شرکت را داشته باشند.

 اطلاعات عملیاتی آتی شرکت چنانچه شرکت در بازه زمانی گزارش عملکرد پایان سال قرار داشته باشد، در قالب بودجه سال بعد؛ چنانچه شرکت در بازه مرتبط با گزارشات 3 و 6 ماهه قرار داشته باشد، در قالب بودجه تا انتهای سال مالی و چنانچه شرکت در وضعیت ارائه عملکرد گزارش 9 ماهه باشد در قالب بودجه 3 ماهه پایان سال و 3 ماهه ابتدای سال بعد ارائه شود.

 درخصوص سایر اطلاعات با اهمیت شرکت نظیر اطلاعات غیرعملیاتی و... این امکان وجود داشته باشد که شرکت در قالب کادرهایی پیش‌بینی خود را ارائه کند.

 درخصوص سرمایه‌گذاری‌های شرکت چه در بانک‌ها چه در شرکت‌های وابسته و فرعی تنها پیش‌بینی دریافت سودنقدی (DPS) حذف شده و بقیه گزارشات همانند گذشته منتشر می‌شوند.

درنهایت نیز مقرر شد فرم‌های فوق توسط سازمان بورس و اوراق بهادار پس از اصلاح و بهبودهای ارائه شده منتشر شود و چنانچه نظرات دیگری در این خصوص وجود داشت از طریق کانون‌ها جهت اصلاح به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس شود.

 

 

ارسال نظر