امروز؛ گشایش مجدد نماد تازه‌وارد

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۸۰

مدیر عملیات بازار فرابورس با اعلام دلیل عدم تایید معاملات «وپسا» و زمان گشایش دوباره این نماد تازه وارد، از نبود مشتری برای بلوک 16.7درصدی ذوب آهن در پنجمین عرضه خبر داد. افسانه اروجی درباره سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس که در بازار پایه ج فرابورس گشایش نماد شد، اظهار داشت: هر سهم این شرکت 151 تومان کشف قیمت شد که با قیمت مدنظر سهامدار عمده فاصله زیادی داشت. وی ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل کشف قیمت نامناسب هر سهم، معاملات «وپسا» تایید نشد و قرار است امروز نماد شرکت مجددا گشایش شود. اروجی در مورد تکلیف عرضه بلوک 16.75درصدی ذوب آهن هم گفت: به دلیل عدم داد و ستد، فرآیند گشایش نماد و عرضه این بلوک هم طی نشد.

براساس این گزارش، بعد از درج نماد مجدد سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس در بازار پایه ج فرابورس، قرار بود تا 3 درصد از سهام «وپسا» در محدوده 100 تا 103 تومانی هر سهم و با محدودیت حجمی 50هزار سهمی عرضه و کشف قیمت شود اما هر چند این گشایش نماد انجام شد، اما هر سهم آن 151 تومان کشف قیمت شد. به گزارش بورس‌پرس، در جریان عرضه اولیه 10درصدی این شرکت در سوم تیر که به دلیل ابهاماتی در مورد وضعیت مالی و عملیاتی لغو شد، قرار بود هر سهم شرکت به روش ثبت سفارش در محدود 100 تا 103 تومانی کشف قیمت شود.

افزون بر این در مورد ذوب آهن هم سازمان خصوصی‌سازی قصد داشت بیش از 5 میلیارد و 556 میلیون سهم «ذوب» را به قیمت پایه هر سهم 794 ریال معادل بیش از 441 میلیارد تومان روانه میز فروش در فرابورس کند که این امر محقق نشد.

 

ارسال نظر