بزرگ‌ترین شرکت‌های بازار سهام

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۷۸

گروه بورس   

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اسامی بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار را در پایان آذر سال ۹۶ معرفی کرد.

بر این اساس، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با 239 هزار و 267سهامدار در پایان آذر 96 در صدر بزرگ‌ترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و تامین سرمایه امید با 156 هزار و 852 سهامدار و ایران‌خودرو با 141هزار و 791 سهامدار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در مکان‌های سوم تا دهم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند. براساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر مرکزی با 483 هزار و 582 سهامدار در صدر بزرگ‌ترین شرکت‌های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با 302 هزار و

 811 سهامدار و بانک دی با 181 هزار و 56 سهامدار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، بیمه حکمت صبا، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، شرکت اعتباری ثامن و بانک حکمت ایرانیان نیز در مکان‌های سوم تا دهم فهرست برترین شرکت‌های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.

گفتنی است این تعداد سهامدار بورسی و فرابورسی بدون درنظر گرفتن سهام وثیقه گروهی (کارکنان) است.

 

 

ارسال نظر