حرکت زیرپوستی خریداران حقیقی در فلزات اساسی و خودرویی‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۷۶

طی معاملات دیروز روند متعادل معاملات سهام در بورس تهران دنبال شد که معامله‌گران اغلب حقیقی تحصیل سهم‌های ارزنده و اغلب در بازار اول را به‌طور نامحسوسی تحت‌نظر قرار دادند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز چهارشنبه

 20 دی ماه 1396 با افزایش 36 واحدی به رقم 96هزار و 185 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 4 واحدی عدد 17 هزار و 304 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 99واحدی به عدد 103 هزار و 473 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش

81 واحدی به رقم 68 هزار و 228 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 214 واحدی به رقم 205 هزار و 327 واحد رسید.

دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و 76 واحد ایستاد. براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران‌خودرو با 41 واحد، گروه مپنا با

 33 واحد و معدنی و صنعتی چادرملو با 18واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص بورس به‌نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با

 52 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 23 واحد و فولاد مبارکه با 22 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه اتکایی امین، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق و حق تقدم شرکت بیمه ما از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، صنعت روی زنگان، حق تقدم استفاده نشده شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنایع پتروشیمی تخت‌جمشید، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی مبین، فرآورده‌های نسوز پارس، سیمان قائن و شیشه همدان بازگشایی شدند.

دیروز همچنین نماد معاملاتی شرکت فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس به‌دلیل عدم افشای به‌موقع اطلاعات با اهمیت موضع ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان متوقف و تعلیق شد.

براساس این گزارش، با تصویب شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی برای اشخاص حقیقی دارنده سهام شرکت کنتورسازی ایران، از دیروز چهارشنبه به مدت 5روز کاری امکان استفاده از این شرایط فراهم شد، به‌طوری که دارندگان سهام تا 20هزار سهم می‌توانند حداکثر تا 2 هزار سهم خود را به قیمت 21075ریال به سهامدار عمده واگذار کنند، همچنین سهامداران بیش از 20 هزار سهم نیز می‌توانند حداکثر 10درصد از موجودی سهام خود را براساس قیمت مذکور واگذار کنند. در اطلاعیه سازمان بورس عنوان شده نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی، ‌سفارش بدون محدودیت زمانی است.

دیروز همچنین در بازار شماره 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 313 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 54.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در فولاد خوزستان نیز بیش از 132.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 62 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 47.5 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در ملی صنایع مس ایران 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 8.5میلیارد تومان با معاملات انتقالی به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده مواجه بود.

 

ارسال نظر